preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Đuro Ester" Koprivnica

Login
Moto škole

 

 

 

 

Raspored zvonjenja

Vozni red autobusa

List za roditelje

Projekti u našoj školi

E-knjige

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Školska kuhinja

Slikovnice

 

 

 

 

Školska knjižnica

Šetnja školom


Korisni linkovi

SPONZOR VEČERI KEMIJE 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 17. 11. 2010.

Ukupno: 2027588
Ovaj mjesec: 5664
Ovaj tjedan: 865
Danas: 7
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Županijsko stručno vijeće učitelja i nastavnika geografije osnovnih i srednjih škola naše županije
Autor: Đurđica Lucek, 1. 4. 2016.

Na našoj je školi 31. 3. 2016. održano Županijsko stručno vijeće učitelja i nastavnika geografije osnovnih i srednjih škola naše županije.

       Tema ovog skupa je bila predstavljanje prijedloga Nacionalnog kurikuluma nastavnog predmeta GEOGRAFIJA te rasprava s donošenjem prijedloga i zaključaka ovog ŽSV.


         Članovi Stručne radne skupine mr.sc. Alenka Bujan i Krunoslav Rukelj, prof.

predstavili su prijedlog dokumenta Nacionalni kurikulum nastavnog predmeta Geografija unutar sustava dokumenata: 7 područja, 7 međupredmetnih tema i 3 okvira.

 

         Naglašena je razlika u smislu što je novo i drugačije, prisutnost načela usmjerenosti prema ciljevima učenja s fokusom usmjerenim na ishode i na učenika, a ne na sadržaj.

 

         Geografija se temelji na 4 ključna koncepta: PROSTORNI IDENTITET, PROSTORNE ORGANIZACIJE I PROCESI, ODRŽIVOST te  PROSTORNI OBUHVAT.

         Odgojno-obrazovni ishodi iskazi su očekivanja od učenika, a obuhvaćaju znanja, vještine i stavove/vrijednosti.

 

         Pregled odgojno-obrazovnih ishoda po konceptima i razredima mogu se naći u 3 tablice.

         U prvoj se daje prijedlog odgojno-obrazovnih ishoda po konceptima i razredima osnovne i srednje škole.

        Druga tablica sadrži odgojno-obrazovni ishod, razradu ishoda te razine usvojenosti koja može biti zadovoljavajuća, dobra, vrlo dobra i iznimna. Dodatak tablici su usmjeravanja/pojašnjenja pojedinih razrada ishoda u smislu suradnje s određenim nastavnim predmetom, s očekivanjima međupredmetnih tema te s prijedlozima/mogućnostima  provedbe istraživanja/istraživačkog rada.

          Treća tablica daje prijedlog redoslijeda čitanja odgojno-obrazovnih ishoda što je specifično za kurikulum geografije.

 

        Mijenja se pristup učenju i poučavanju s naglaskom na istraživanje, terenski i istraživački rad te se uvodi element vrednovanja: geografsko istraživanje i vještine.

 

       Učenje i poučavanje GEOGRAFIJE ima visoka očekivanja, istraživački i kompetencijski pristup, aktivno učenje, terenski rad gdje je učenik u fokusu učenja i poučavanja, s novim postulatima ISTRAŽI, PROMISLI, STVORI NEŠTO NOVO. Učitelj je medijator i voditelj procesa.

 

        Vrednovanje odgojno-obrazovnih ishoda ima 3 pristupa: vrednovanje naučenoga, vrednovanje za učenje (ne rezultira ocjenom) i vrednovanje kao učenje - "učiti kako učiti",  te samoanalizu  i samovrednovanje.

 

      Predlažu se ovi  elementi vrednovanja:

- geografska znanja (usmeno ispitivanje, pisane provjere, vrednovanje UČENIČKIH MAPA - portfolio)

-geografsko istraživanje i vještine (istraživačke, grafičke, statističke, matematičke, orijentacijske)

- kartografska pismenost (usmeno ispitivanje, pisane provjere koje uključuje i slijepe karte)

          Zaključna (pr)ocjena proizlazi iz sva tri elementa vrednovanja naučenoga. Uz zaključnu ocjenu u predmetu učitelj daje i procjenu razvijenosti generičkih kompetencija: odgovornost, samostalnost i samoinicijativnost te komunikacija i suradnja.

           Prijedlog Nacionalnog kurikuluma nastavnog predmeta GEOGRAFIJA završava pojmovnikom što u mnogome olakšava razumijevanje dokumenta.

     

           Nakon predstavljanja Dokumenta slijedila je stručna rasprava kroz koju su prisutni iznijeli svoja razmišljanja te postavljali pitanja.

 

           Rasprava je završila zaključcima o jasnoći i razumljivosti dokumenta, relevantnosti koncepata i ishoda, njihovoj povezanosti s ciljevima učenja i poučavanja geografije, generičkim kompetencijama, odgojno-obrazovnim ishodima drugih predmeta i očekivanjima u kurikulumu međupredmetnih tema te o ostvarivosti očekivanja i unaprijeđenosti procesa učenja i poučavanja.

 

           Zaključci su dio stručne rasprave nakon koje slijedi javna rasprava koju možete pratiti i u nju se i uključiti na  stranici Agencije za odgoj i obrazovanje   Kurikulum.hr.    

 

Voditeljica ŽSV iz geografije

Dubravka Vajdić Kolarić, prof.

 

   

      

    





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju