preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Đuro Ester" Koprivnica

Login
Moto škole

 

 

 

 

Raspored zvonjenja

Vozni red autobusa

List za roditelje

Projekti u našoj školi

E-knjige

Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Školska kuhinja

Slikovnice

 

 

 

 

Školska knjižnica

Šetnja školom


Korisni linkovi

SPONZOR VEČERI KEMIJE 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 17. 11. 2010.

Ukupno: 2021251
Ovaj mjesec: 6838
Ovaj tjedan: 870
Danas: 70
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
PREKO FREIBURGA DO EUROPSKIH PARTNERA
Autor: Mirna Kovačić, 31. 10. 2018.

Od 18. do 21. listopada 2018. godine učiteljica geografije i povijesti Mirna Kovačić sudjelovala je na kontaktnom seminaru (Transnational cooperation activity, TCA)  “Education for Democratic Citizenship in Erasmus+ School Exchange Partnerships" u njemačkom gradu Freiburgu.

Na seminaru organiziranom s ciljem  pronalaženja partnera i osmišljavanja školskih projekata u okviru Erasmus+ programa okupilo se sedamdesetak sudionika iz dvadeset i dvije europske zemlje. Ciljana skupina bili su učitelji osnovnih i srednjih škola i ravnatelji koji planiraju Erasmus+ projekte, odnosno ključnu aktivnost dva (KA2). Tijekom Erasmus + školskog partnerstva učenici i učitelji rade zajedno u međunarodnim timovima na odabranoj temi.


Tijekom seminara objašnjene su specifičnosti KA2, detaljno je objašnjen proces aplikacije, a otkrivene su i strategije uspješne prijave na navedenu aktivnost. Sudionici su bili upoznati s nizom primjera dobre prakse i uspješnih europskih partnerstva. Predavači su također upoznali sudionike s načinima korištenja platforme eTwinning, kako tijekom pronalaska partnerskih ustanova tako i u procesu suradnje na projektu i diseminacijskih aktivnosti. Organizator je pripremio brojne materijale koji bi sudionicima trebali olakšati proces prijave na KA2.

 

Središnja aktivnost seminara bila je osmišljavanje projektnih ideja za Erasmus+ partnerstva a potencijalni partneri započeli su i s pripremom prijave za projekt. Naposljetku je dvanaest formiranih timova prezentiralo prijedloge projekata različitih tema vezanih uz demokratsko građanstvo. Seminar je imao i snažnu socijalnu komponentu. Prve večeri organizirano je upoznavanje sudionika kroz „europsku tržnicu“ gdje su sudionici imali prilike upoznati kulinarske posebnosti većine europskih zemalja, tradicionalne plesove i pjesme ali i ostvariti prva profesionalna poznanstva. Organizator je za sudionike organizirao i dvije večere (u Freiburgu i planinarskom motelu u Schwarzwaldskom gorju), razgled grada u pratnji turističkih vodiča, a tijekom cijelog seminara bilo je vidljivo nastojanje domaćina da se sudionici osjećaju dobrodošlo, te da maksimalno iskoriste vrijeme provedeno u Freiburgu, a iz seminara izvuku maksimum profesionalne koristi.

 

Učiteljica Mirna Kovačić je tijekom seminara uspostavila kontakte s potencijalnim partnerskim školama iz Njemačke, Švedske i Portugala. Kako potencijalni projektni partneri (svakako i učenici iz navedenih država) dolaze iz različitih kulturno-civilizacijskih krugova bit će iznimno zanimljivo istražiti koji su faktori (povijesni, kulturološki, religijski, socioekonomski, obiteljski) utjecali na pojedinca, lokalnu zajednicu a time i na oblikovanje demokratskog ili nedemokratskog društva. U projektu bi se svakako naglasak stavio na sličnosti i različitosti između načina života u Hrvatskoj, Njemačkoj, Švedskoj i Portugalu, no s naglaskom na zajedničko europsko naslijeđe i europski kulturni identitet.

 

Navedene aktivnosti imaju kao cilj osnažiti učeničke kompetencije kako bi oni znali koristiti i obraniti svoja demokratska prava i odgovornosti u društvu, poštovati i cijeniti raznolikost, te igrati aktivnu ulogu u demokratskom životu zajednice. Građanske i multikulturne kompetencije koje naša škola želi razvijati kod učenika rezultirat će odgovornijim ponašanjem učenika, njihovim učinkovitijim sudjelovanjem u razvoju demokratskih odnosa u školi, zajednici i društvu, većim interesom učenika za druge europske kulture, razumijevanjem različitosti među kulturama te njihovim boljim prihvaćanjem. Kroz provedbu projektne ideje unutar KA2 učenici će steći širok spektar kompetencija iz područja građanskog odgoja, a svakako i razviti svijest o funkcioniranju njihove lokalne zajednice. Istraživat će vlastiti kulturni identitet i usporediti ga s identitetom drugih europskih kultura. Sudjelovanje u europskim projektima omogućilo bi suradnju i interakciju naših učenika s njihovim vršnjacima iz drugih europskih zemalja čime bi razvijali svoje komunikacijske i socijalne vještine te upoznali druge kulture, jezike i načine života što bi posredno dovelo do odbacivanja mnogih predrasuda i poštivanja različitosti. Erasmus mobilnosti nastavnika i učenika unutar KA2 projekta omogućiti će učinkovitiji i kreativniji rad s učenicima osobito na povezivanju sadržaja gradiva različitih predmeta i osobnog iskustva što je temelj kvalitetnog obrazovanja i učenja za život. 

 

Mirna Kovačić, prof.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju