preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Đuro Ester" Koprivnica

Login
Moto škole

 

 

 

 

Raspored zvonjenja

Vozni red autobusa

List za roditelje

Projekti u našoj školi

E-knjige

Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Školska kuhinja

Slikovnice

 

 

 

 

Školska knjižnica

Šetnja školom


Korisni linkovi

SPONZOR VEČERI KEMIJE 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 17. 11. 2010.

Ukupno: 2021227
Ovaj mjesec: 6813
Ovaj tjedan: 845
Danas: 45
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
ERASMUS+ KA2 U PORTUGALU – KOPRIVNIČKI TIM U POTRAZI ZA SREĆOM
Autor: Mirna Kovačić, 14. 12. 2019.

Učenici 8. razreda naše škole, Nera Teufel, Izidora Tomica, Fabian Perošić, Lana Nogić, Paola Muqaj, Laura Krog i Valentina Piršlin, te učitelji Anja Ćosić, Miroslav Kanisek i školska koordinatorica Mirna Kovačić vratili su se iz Portugala s prve mobilnosti u sklopu Erasmus+ projekta „The Challenge of Being Happy in a European Society“ („Izazov sretnog života u Europskom društvu“).

Na mobilnosti su učenici i učitelji boravili od 16.-23. studenog 2019. u portugalskom gradu Castro Verde na jugu Portugala u školi domaćina „Escola Secundaria de Castro Verde“. U projektnim su aktivnostima sudjelovali s učenicima iz Portugala, Švedske i Njemačke.


Cilj našega projekta jest podići svijest učenika o općim temeljima demokratskog europskog društva u budućnosti, koje nudi kvalitetan život i omogućava svima da pronađu sreću. Učenici će spoznati da je individualna sreća blisko povezana s aktivnim građanstvom, preuzimanjem odgovornosti i sviješću o prilikama i mogućnostima koje demokratsko europsko društvo može ponuditi. Uz prethodno navedene ciljeve, projekt će omogućiti učenicima dodatno usavršavanje u znanju engleskoga jezika kao i vještine uporabe IKT-a.

Erasmus tim krenuo na putovanje prema zagrebačkoj zračnoj luci u ranojutarnjim satima, 16.11. Za pojedine članove tima ovo je bilo prvo iskustvo letenja zrakoplovom te im je sigurno ostalo u nezaboravnom sjećanju. Prolazak kroz aerodromske kontrole, jurnjava po terminalnima, vruća čokolada i kolačići u kafićima i povremene turbulencije tijekom leta bili su zanimljivo iskustvo koje je stvorilo pregršt uspomena koje ćemo još dugo prepričavati.  

 

U Portugalu smo najprije upoznali glavni grad, Lisabon u kojem smo proveli nešto više od 24 sata. Nakon što smo se smjestili u naš skromni (četverosobni) dom krenuli smo u razgledavanje atlantske prijestolnice. Portugal je poznat kao zemlja pomoraca i jedna od najznačajnijih kolonijalnih sila. Ne čudi stoga što su upravo spomenici koji su na bilo koji način vezani uz razdoblje vrhunca portugalske moći danas najpopularnije atrakcije (Henrik Pomorac, Ferdinand Magellan, Vasco da Gama, Bartolomeu Dias, od reda su portugalski istraživači). U Lisabonu su tragove ostavili Feničani, Rimljani, Vizigoti i Maori, stoga je gradska povijest i arhitektura nevjerojatno živopisna.

Po dolasku u Castro Verde, naši učenici su smješteni u domove portugalskih obitelji koji su se pobrinuli da im tijekom pet dana ništa ne nedostaje. Srdačnost i toplina koju su naši učenici osjetili kao gosti u obiteljima svojih vršnjaka uistinu je nesvakidašnja te je rastanak bio vrlo emotivan, ispunjen zagrljajima, suzama i obećanjima da će se prijateljstvo održati i usprkos 3000 kilometara udaljenosti. U školskom centru Castro Verde (odjeli od vrtićke do fakultetske dobi) naši su učenici boravili najveći dio vremena tijekom pet dana. Naša škola predstavila se kratkim filmom koji prikazuje ljepote našeg grada i zavičaja, a upoznaje gledatelja i s Erasmus timom naše škole. Domaćini su pripremili niz aktivnosti u kojima se od naših učenika zahtjevalo da introspekcijom i samovrednovanjem detektiraju što ih kao pojedince čini sretnima. Rezultate su kreativno prikazali putem fotografija, video materijala, infografika, dokumentarnog filma, poezije i likovnih radova. Aktivnosti su tražile od učenika vizualiziranje svojih osnovnih izvora sreće, odnosno promišljanja o sreći i zadovoljstvu životom u Koprivnici. Učenici su izradili niz plakata, a rezultate aktivnosti objaviti su na eTwinningu (europskoj platformi namijenjenoj učenicima) i usporedili s vršnjacima iz partnerskih zemalja. Osim toga, učenici su prethodno putem eTwinninga stupili u kontakt jedni s drugima, dijeleći neke karakteristike svojih domovina (geografske informacije, mentalitet i interese ljudi, činjenice o svakodnevnom životu, običaje, božićne tradicije, tipičnu hranu itd.).

Iz našeg portugalskog doma u Castro Verdeu domaćini su organizirali nekoliko zanimljivih izleta koji su upotpunili naš dojam o Portugalu i potvrdili početne impresije o Portugalcima kao izvrsnim domaćinima. Posjetili smo Lagos, jedno od najzanimljivijih odredišta u pokrajini Algarve, koje se ističe bogatom povijesnom ostavštinom i prekrasnim plažama. Poslijepodne smo proveli u Portimãou,  najvećem gradu na zapadu pokrajine Algarve, povijesnom centru brodogradnje, sardinskog ribolova i prerade ribe. Danas je industriju (kao i u našoj državi) zamijenio turizam. Portimão je poznat po dugačkim pješčanim plažama koje ga čine vrlo primamljivim odredištem za odmor.

Domaćini su nas poveli i u Mertolu, gradić smješten u obližnjem nacionalnom parku, gdje se na istom mjestu može pratiti kontinuitet prisutnosti velikih civilizacija - Rimljana, Vizigota, Maora, kršćana. Riječ je o muzeju na otvorenom koji na vrlo zanimljiv način uvodi posjetitelja u portugalsku prošlost i tradiciju.

Mobilnost u Castro Verdeu bila je ispunjena brojnim kulturološkim aktivnostima i sudjelovanjem u radionicama, dok je završno druženje sudionika, održano u školi domaćina, proteklo je u pjesmi, plesu i veselju.

Sedmero učenika i troje nastavnika uvjerili su se u istinitost slogana Erasmus+ projekta „Erasmus+: Mijenja živote - širi vidike“. Prva mobilnost u Portugalu bila je nezaboravno iskustvo (podjednako za učenike i učitelje) koje nas je uvelike obogatilo. Proširivanjem znanja o povijesnom, gospodarskom i kulturnom nasljeđu i baštini partnerskih zemalja te odsjedanjem u obiteljima, učenici i učitelji imat će prilike iskusiti život u drugoj zemlji i kulturi, te spoznati kako su otvoren duh, razumijevanje i poštivanje drugih kultura, poznavanje engleskog jezika te poznavanje moderne tehnologije prijeko potrebni u svladavanju svakodnevnih izazova te razvoju kritičkog mišljenja.

Provedba Erasmus projekata višestruko je korisna svim sudionicima odgojno-obrazovnog sustava. Međunarodna suradnja omogućuje svim sudionicima proširenje znanja o kulturama partnerskih zemalja i dodatno razvijanje osjećaja tolerancije i poštivanja različitosti. Projekt također omogućava učiteljima razmjenu iskustava, znanja i metoda poučavanja, koje će im zasigurno koristiti u budućem radu.

Uvjereni smo da će projekt imati pozitivan učinak na kvalitetu rada u našoj školi, prije svega na razvoj međunarodne dimenzije, a zbog svoje tematike i zamjetan utjecaj na lokalnu zajednicu.

Mirna Kovačić, prof.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju