preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Đuro Ester" Koprivnica

Login
Moto škole

 

 

 

 

Projekti u našoj školi

UZ Đurđica

   

https://bit.ly/3bberx4

 

List za roditelje

E-knjige

Kalendar
« Srpanj 2022 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Školska kuhinja

Slikovnice

 

 

 

 

Kada zvoni zvono?

 

Kada zvoni zvono?

Školska knjižnica

Šetnja školom


Korisni linkovi

SPONZOR VEČERI KEMIJE 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 17. 11. 2010.

Ukupno: 1869386
Ovaj mjesec: 897
Ovaj tjedan: 561
Danas: 3
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Terenska nastava u Spomen području Jasenovac
Autor: Mirna Kovačić, 22. 5. 2022.

Terenska nastava u Jasenovcu organizirana je u svrhu promicanja osnovnih građanskih kompetencija, osuđivanja zločina te svih oblika mržnje i diskriminacije. Posebni naglasak stavljen je na zločine u Drugom svjetskom ratu, posebno na stradanja židovskog, srpskog i romskog naroda. Terenskom nastavom ujedno smo obilježili i Dan povijesti u sklopu ovogodišnjeg Kliofesta (festivala povijesti).


Trideset i sedam učenika osmih razreda, u pratnji svojih nastavnica Mirne Kovačić, Sanja Antolić i Rajne Franjo, 20. svibnja posjetili su Spomen područje Jasenovac.

Učenike je memorijalnim prostorom vodio kustos Memorijalnog područja Jasenovac. Obilazak vanjskih prostora trajao je oko sat vremena s povremenim zaustavljanjima kako bi se učenicima postepeno otkrivao način funkcioniranja cijelog sustava logora. Logorski kompleks Jasenovac sastojao se od 5 logora: Bročice, Krapje, Ciglana, Kožara i Stara Gradiška.

 

Prostorom dominira (rekonstrukcija) kompozicije vlaka kojim su stizali logoraši, humci koji označavaju položaj nekadašnjih logorskih građevina, nekoliko umjetnih jezera (ostaci ciglane), te svakako golemi Cvijet.

Spomenik Cvijet Bogdana Bogdanovića iz 1966. bila je posljednja stanica našeg razgleda vanjskog prostora. Simbolika cvijeta je dvojaka - cvijet svjedoči da je život neuništiv i da je jači od smrti, a okrenut je prema svjetlosti i suncu – odnosno prema životu i slobodi.

Istraživačkim radom (sudjelovanjem u radionicama) učenici su proniknuli u jedno od najmračnijih razdoblja u 20. stoljeću. U Jasenovcu su imali prilike spoznati kako je holokaust bio gubitak za civilizaciju kao cjelinu tako i za države koje su bile direktno uključene u progone manjina i neistomišljenika.

Muzejski je prostor prvi put otvoren 1968. g., a preuređen je s novim postavom 2006. g. Vidljiv je napor i entuzijazam djelatnika Spomen područja da iz skromnih mogućnosti koje pruža postav osiguraju najupečatljivije iskustvo za učenike, no vidljiva je potreba za ponovnim ulaganjem u muzej, njegovim proširivanjem i osuvremenjivanjem.

Iznimno su kvalitetne radionice, koje se odvijaju u edukacijskom djelu kompleksa. Učenici su podijeljeni u sedam skupina, te su upućeni na samostalno istraživanje Memorijalnog muzeja.  Skupine istražuju teme: Nezavisna Država Hrvatska, Rasni zakoni, Zatočenici, Svakodnevni život u logoru, Svjedočanstva preživjelih zatočenika logora, Dehumanizacija i Otpor. Surađujući, te pronalazeći informacije u mračnim labirintima muzejskog prostora, naši su učenici pokazali koliko su uspješni u timskom radu. Naposljetku, svaka je skupina prezentirala rezultate svog istraživanja, te su svi nagrađeni velikim pljeskom.

U povratku prema Koprivnici posjetili smo turističko-rekreativni centar Podgarić (podno Moslavačke gore). U Podgariću se nalazi i futuristički "Spomenik revolucije naroda Moslavine" Dušana Džamonje posvećen žrtvama Drugog svjetskog rata. Nakon podizanja spomenika, razvio se turizam i podigao hotel "Vila Garić".

Najveća vrijednost terenske nastave u Jasenovcu jest susret učenika s izvornom stvarnošću. Ondje učenici primjenjuju naučeno, razvijaju sposobnosti kritičkog mišljenja, samostalno stječu nova znanja i sistematiziraju usvojena, te stvarajući uzročno-posljedične veze među događajima. Učenike je bitno potaknuti na istraživanje, promišljanje i kritičku analizu genocidnih zbivanja u 20. st., te na osudu svih oblika nasilja i progona. Važno je razvijati kritički stav prema nacionalizmu, totalitarnom načinu vladanja i metodama kojima se takvi sustavi služe. Osvješćujući ulogu i odgovornost pojedinca, zloporabu moći kao i odgovornost građana  u demokratskom društvu, učenici bi trebali postati odgovorni članovi naše zajednice.

Mirna Kovačić, prof.

 

Pogledajte galeriju fotografija (klik na poveznicu)





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju