« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
Naša škola „Đuro Ester“ bila je još jednom domaćin stručnom skupu Županijskog stručnog vijeća učitelja i nastavnika geografije osnovnih i srednjih škola Koprivničko-križevačke županije.
TEMA ovog skupa bila je ISTRAŽIVAČKO UČENJE KAO NASTAVNA METODA.
Održala sam predavanje i radionicu na temu Istraživačko učenje kao metoda. Kroz predavanje podsjetili smo se na stanje učenja i poučavanja geografije, koliko nastavni programi podupiru istraživačko učenje, što sve ono omogućuje uz zaključak da je istraživačko poučavanje vođenje učenika u stvaranju razumijevanja temeljnih znanstvenih predodžbi kroz izravno iskustvo s materijom uz pomoć konzultacije literature, drugih izvora i kroz rasprave među učenicima.
S obzirom na stupanj samostalnosti učenika, razine istraživanja su: potvrda istraživanjem, strukturirano istraživanje, vođeno istraživanje i otvoreno/pravo istraživanje.
Osnovne etape su: definiranje pitanja, prikupljanje podataka, analize i zaključak.
Slijedila je radionica u kojoj su učitelji radeći u skupinama trebali dobivenu pripremu promijeniti na taj način da podržava istraživačko učenje kao metodu. Sve su skupine u tome bile više nego uspješne te su ponudile više mogućnosti kako oblikovati sat na temu Multinacionalne kompanije.
U nastavku vidjeli smo zanimljive primjere dobre prakse. Učenik OŠ Sokolovac Bruno Dević uz pomoć učiteljice Zdenke Drakulić prikazao nam je primjer istraživačkog rada na temu Divlja odlagališta otpada i klizišta u općini Sokolovac.
Krešimir Šadek, učitelj geografije iz OŠ Ferdinandovac prikazao je kako su učenici istraživali prostor kroz temu Odnos čovjeka i okoliša na području Novog Virja i Ferdinandovca od nastanka naselja do danas.
Nakon razmjene iskustava pokazala sam primjer izrade planiranja i učenja prema obrascu pripreme s kompetencijama na primjeru nastavne jedinice u 6. razredu Države Amerike – ponavljanje i vježbanje.
Skup smo završili prisjećanjem na 15 godina djelovanja našeg Županijskog stručnog vijeća uz prijedloge o inovacijama u radu i pozivom na suradnju u sljedećoj školskog godini uz zaključak: „Mnogo više naučimo tražeći odgovor na pitanje i ne nalazeći ga nego od učenja samog odgovora.“ (Lloyd Alexander)
Voditeljica ŽSV-a geografije
Dubravka Vajdić Kolarić, učitelj savjetnik