preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Đuro Ester" Koprivnica

Login
Moto škole

 

 

 

 

Raspored zvonjenja

Vozni red autobusa

List za roditelje

Projekti u našoj školi

E-knjige

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Školska kuhinja

Slikovnice

 

 

 

 

Školska knjižnica

Šetnja školom


Korisni linkovi

SPONZOR VEČERI KEMIJE 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 17. 11. 2010.

Ukupno: 2027547
Ovaj mjesec: 5623
Ovaj tjedan: 824
Danas: 331
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Mala akademija financija
Autor: Mirna Kovačić, 22. 3. 2019.

Učenici 7.a razreda Osnovne škole „Đuro Ester“, u petak 15. ožujka, imali su prilike sudjelovati u edukaciji „Mala akademija financija“. Projekt je pokrenuo „Večernji list“ u suradnji s Ekonomskim fakultetom u Zagrebu i Udrugom društva za upravljanje mirovinskim fondovima. Edukaciju je najprije valjalo zaslužiti pisanjem eseja na temu “Zašto je važna financijska pismenost”. Naši učenici prepoznali su važnost edukacije o financijskoj pismenosti te su napisali vrlo kreativan esej koji je izabran u konkurenciji eseja pristiglih iz 80 škola diljem Hrvatske.


O osnovnim financijskim pojmovima, učenici su imali prilike naučiti od docentice s Ekonomskog fakulteta u Zagrebu Andree Lučić. Tijekom dva školska sata docentica Lučić je na jednostavan način, služeći se zanimljivim životnim primjerima, potaknula interes učenika za financije i preuzimanje odgovornosti za kreiranje vlastitog proračuna. Vrijedno je spomenuti kako je docentica Lučić ujedno i koautorica udžbenika o financijskoj pismenosti „Novac i ja“. Cilj projekta je potaknuti poučavanje financijske pismenosti u hrvatskim školama, što je predviđeno kao međupredmetna tema te sastavnica novih kurikuluma.

 

Na edukaciji su učenici mogli ovladati temeljnim pojmovima koje vežemo uz financije. Postepeno, predavačica je uvodila pojmove poput trampe, novca, kredita, kreditnih i debitnih kartica, načina na koji funkcioniraju banke, ali i kako izbjeći impulzivnu kupnju. Učenici 7.a razreda pokazali su zavidno poznavanje navedenih pojmova, a posebno se zanimljiva rasprava povela o kriptovaluti Bitcoin. Učenici 7.a razreda istakli su se vrlo zrelim razmišljanjem i pokazali odgovornost u planiranju troškova, vještine koja će im sigurno biti potrebna u nastavku njihova života.

 

Učenica Izidora Tomica definirala je razliku između potreba i želja: „Potrebe su kada nam stvarno nešto treba, a želje nam nisu nužne. U kupovini ne odlučujemo na jednaki način o potrebama i željama. Može nam se dogoditi da nemamo ispravan osjećaj što nam je uistinu potrebno. U životu je važno imati financijske ciljeve koje je moguće ostvariti i znati jasno koji su nam ciljevi važniji, a zbog toga i štedimo“. Učenik Dino Treščec priznao je kako mu je teško štedjeti, no i zaključio „Ako vidim nešto što si želim kupiti, a zapravo štedim za nešto drugo, onda mi bude teško, ali ne posustanem. Nastavim štedjeti.“

 

 

Učenik Fabian Perošić obrazložio je zašto je potrebno zapisivati dnevne ili mjesečne troškove: „Samo tako možemo naučiti upravljati novcem“. Definirao je i novac kao „sredstvo kojim plaćamo neko drugo dobro, a kojem smo mi označili vrijednost“ izazvavši time pohvalu predavačice. Učenica Nera Teufel objašnjavala je kako bi mogao izgledati svijet bez banaka i novaca, dok su učenici Dino Vutuc i Marko Milanović pojašnjavali namjenu kredita i debitnih kartica.

Učenici su se složili da je štedjeti potrebno kako bismo postigli svoje ciljeve, pripremili se za nepredviđene troškove i naposlijetku lakše prebrodili eventualne „crne dane“.

 

Veliko zanimanje učenika za temu posebno je vrijedan aspekt projekta o financijskoj pismenosti. Promišljajući o negativnim primjerima iz njihove neposredne okoline uviđaju potrebu što kvalitetnije pripreme za ulazak u svijet financijske odgovornosti. Kako raspolažu određenim znanjima koje povezuju s njima bliskim primjerima iz svakodnevnog života ističu kako ne žele biti nespremni za neprilike koje su moguće tijekom života. Učenici žele naučiti kako se što bolje pripremiti na trenutak kada će morati samostalno organizirati svoj proračun.

Učeći o važnosti štednje, te na koji način najefikasnije upravljati osobnim financijama učenici stječu kompetencije koje će im omogućiti da jednog dana donose ispravne odluke za svoju budućnost. Na taj način bit će im lakše suočiti se sa životnim izazovima.

 

Učenici 7.a razreda završetkom edukacije ulaze u treći krug natječaja „Mala akademija financija“ u kojem je zadatak izraditi kreativan rad na temu financijske pismenosti kako bi konkurirali za glavnu nagradu, 15 tisuća kuna koje dobiva škola za investiranje u opremu ili edukativne materijale, te tablete za svakog učenika u razredu koji je sudjelovao u projektu. 

 

Mirna Kovačić, prof.

Fotogalerija

http://os-gjuro-ester-koprivnica.skole.hr/fotogalerija?show=album&id=217&limit=&curr_page=0

 

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju