preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Đuro Ester" Koprivnica

Login
Moto škole

 

 

 

 

Raspored zvonjenja

Vozni red autobusa

List za roditelje

Projekti u našoj školi

E-knjige

Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Školska kuhinja

Slikovnice

 

 

 

 

Školska knjižnica

Šetnja školom


Korisni linkovi

SPONZOR VEČERI KEMIJE 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 17. 11. 2010.

Ukupno: 2021135
Ovaj mjesec: 6722
Ovaj tjedan: 754
Danas: 98
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Što nam donose videoigre – radionica u Mjesecu borbe protiv ovisnosti
Autor: Snježana Mihočka, 16. 12. 2021.

U sklopu obilježavanja Mjeseca borbe protiv ovisnosti (15. studenoga – 15. prosinca) učenici 3.-ih razreda matične i područne škole sudjelovali su u radionici Što nam donose videoigre, koju je održala školska knjižničarka Nikolina Sabolić.


 

Na početku radionice učenici su metodom vođene mašte zamišljali svoj sretni trenutak. Potom su s knjižničarkom razgovarali o životnim događajima koji su ih ispunili istinskom radošću, o proživljenim trenucima u kojima su se osjećali potpuno ispunjeno i zadovoljno.

Knjižničarka im je pročitala priču pod naslovom „Dječak koji je propustio trenutak“, koja govori o provođenju vremena pred ekranima i propuštanju sretnih trenutaka koji čine djetinjstvo. Tijekom čitanja učenici su pratili ilustracije priče, a potom iznosili razmišljanja o događajima koji su se zbili glavnome liku - dječaku Luki, koji je ostao zarobljen u virtualnom svijetu. Navodili su moguće uzroke negativnih emocija koje su ga zarobile poput staklene kupole, kao i posljedice njihovog utjecaja na tjelesno i mentalno zdravlje.

 

 

Razmišljali su o prednostima igranja videoigara (kao što su zabava, upoznavanje novih ljudi, učenje, vježba zapažanja, natjecanje, vježba prostorne orijentacije, logičkog mišljenja) te nedostacima i opasnostima provođenja vremena u virtualnom svijetu (umor, neispavanost, manjak koncentracije, zanemarivanje obaveza, manjak tjelesne aktivnosti, manjak veselja i želje za druženjem u stvarnom svijetu, nezadovoljstvo, uznemirujući i nasilni sadržaji, prijevara, ovisnost). Usporedili su i raspravili o svojim bilješkama međusobnom razmjenom u paru.

Knjižničarka je pročitala nekoliko režiranih problemskih situacija vezanih uz igranje videoigara, a učenici su davali povratne informacije u obliku dobrih savjeta za igranje. Osmislili su i formulirali savjete o tome kako planirati i organizirati vrijeme za igranje, kako zaštiti osobne podatke, kako komunicirati s drugim osobama tijekom igranja, što učiniti i kako se ponašati ako igranje izazove negativne emocije (ljutnju, srditost, strah…), kako čuvati sebe od uznemirujućih i nasilnih sadržaja, što znače i koje su oznake za primjerenost sadržaja videoigre za određenu dob (PEGI oznake i dr.), kome se mogu povjeriti i s kim razgovarati ako ih nešto uznemiri ili nisu sigurni u daljnje korake koji se od njih traže.

 

 

Zaključili su, kao što je zaključio i glavni lik priče; da bi uživao u virtualnom svijetu, trebaš živjeti u pravom svijetu, da treba biti oprezan i igrati umjereno te da vrijeme provedeno pred ekranima ne smije zamijeniti stvarno druženje s prijateljima, obitelji, drugim ljudima jer samo pravo druženje i uživanje u stvarnom životu može stvoriti lijepe trenutke potrebne za naše unutarnje zdravlje.

 

Nikolina Sabolić, prof., dipl. bibl.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju