preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Đuro Ester" Koprivnica

Login
Moto škole

 

 

 

 

Raspored zvonjenja

Vozni red autobusa

List za roditelje

Projekti u našoj školi

E-knjige

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Školska kuhinja

Slikovnice

 

 

 

 

Školska knjižnica

Šetnja školom


Korisni linkovi

SPONZOR VEČERI KEMIJE 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 17. 11. 2010.

Ukupno: 2026245
Ovaj mjesec: 4321
Ovaj tjedan: 1393
Danas: 20
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Put prema efikasnoj nastavi
Autor: Snježana Mihočka, 19. 10. 2011.

Nastavljajući svoje stručno usavršavanje, učitelji naše škole sudjelovali su u radionici PUT PREMA EFIKASNIJOJ NASTAVI koju je vodila mr.sc. Ružica Vuk sa Prirodoslovno-matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Geografskog odsjeka.


Nakon razmjene mišljenja o pojmu „efikasna nastava“, podsjetili smo se načela odgoja i obrazovanja s naglaskom na ODGOVORNOST I KVALITETU i CILJEVE odgoja i obrazovanja. Posebno je važno osvijestiti potrebu za OSPOSOBLJAVANJEM UČENIKA ZA RAD I CJELOŽIVOTNO UČENJE.

     Da bismo ostvarili ciljeve potrebno je preispitivati efikasnost pojedinih etapa nastavnog sata, efikasnost oblika rada i nastavnih metoda te primjenjivati sva dostupna nastavna sredstva kompatibilna stilovima učenja.

     Važno je spoznati da o KVALITETI NAOBRAZBE ODLUČUJE UVIJEK NASTAVA u svakom pojedinom razrednom odjelu. Potrebno je usredotočiti se na djelokrug naše, učiteljske odgovornosti.

    Kao što je nastavne metode potrebno kombinirati i varirati, tako je potrebno izmjenjivati i oblike rada: frontalni, pojedinačni, rad u paru, rad u skupini. Frontalni oblik rada je nezamjenjiv, ali bi trebao biti zastupljen s manje od 50%.

Analizirali smo pojedine etape nastavnog sata osvrnuvši se na metode i oblike rada koje primjenjujemo, ali smo se upoznali i s nekim novim mogućnostima.

Posebno motivirajuće metode mogu biti karikatura ili „oluja mozgova“ (brain storming)  te metoda razgovora ako se vodi računa o vrstama mišljenja i etapi sata u kojoj se koriste.

     Posebno je važan zaključak sata koji bi trebao biti trening aktivnog slušanja i aktivnog govorenje jer je to najbolji način pohrane informacija. Za takav zaključak sata najpogodnija je „metoda“ kugličnih ležajeva.

      Zaključimo riječima Heinza Kliperta:

„Sve brže promjene u društvenim zahtjevima zahtijevaju i promjene u metodama učenja i poučavanja. U primjeni novih oblika i metoda rada postoji opasnost od neuspjeha, ali se otvaraju neslućene prilike za bolje rezultate rada i više uživanja u radu. Sintagma ODGOVORAN RAD najbolje opisuje što je nit vodilja za odlučivanje o nastavnim metodama i oblicima rada i što trebamo postići u nastavi.“

 

Dubravka Vajdić, učitelj savjetnik





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju