preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Đuro Ester" Koprivnica

Login
Moto škole

 

 

 

 

Raspored zvonjenja

Vozni red autobusa

List za roditelje

Projekti u našoj školi

Tražilica
E-knjige

Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Školska kuhinja

Slikovnice

 

 

 

 

Školska knjižnica

Šetnja školom


Korisni linkovi

SPONZOR VEČERI KEMIJE 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 17. 11. 2010.

Ukupno: 2021201
Ovaj mjesec: 6787
Ovaj tjedan: 819
Danas: 19
Obavijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
EKSPERIMENTALNO UVOĐENJE KURIKULUMA GRAĐANSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA U OŠ „ĐURO ESTER“ KOPRIVNICA
Autor: Snježana Mihočka, 7. 9. 2012.

U našoj školi, Gradu Koprivnici i Koprivničko-križevačkoj županiji učitelji su već duže vrijeme osposobljavani za građanski odgoj i obrazovanje. 


Kao županijska voditeljica za građanski odgoj započela sam s edukacijom učitelja svoje škole i svih zainteresiranih učitelja, odgojitelja, osnovnoškolskih i srednjoškolskih djelatnika, stručnih suradnika i ravnatelja Županije još 1996. godine. Od tada do danas održana su mnoga korisna predavanja i radionice koje su pomogle nastavnicima da kroz svoje predmete realiziraju sadržaje građanskog odgoja i obrazovanja.

 

 

            Učitelji naše škole slušali su module građanskog odgoja i obrazovanja koje su do sada uvrštavali, prema svojim željama, u sadržaje svoga predmeta:

Modul Projekt građanin i učenje za poduzetništvo,

Modul simulirana suđenja i vladavina prava,

Modul humane vrednote i istraživanje humanitarnog prava,

Modul prevencija trgovanja ljudima,

Modul učitelji i učenici miritelji i razvoj socijalnih vještina,

Modul za razvoj ravnopravnosti spolova,

Modul volonterskog rada i razvoj socijalne solidarnosti,

Modul odgoja i obrazovanja za zaštitu potrošača,

Modul Osnove demokracije – vlast, pravda, odgovornost, privatnost

Modul razvoja karaktera, identiteta, interkulturalnosti.

            Svaki modul obuhvaća znanja, vještine i stavove potrebne za razvoj kompetencija, način vrednovanja i samo-vrednovanja učenika i učitelja, metode prikladne za učenje i poučavanje koje vode iskustvenom učenju kao što su: grupni rad, suradničko učenje, radioničko učenje, metoda socijalnih projekata, projektnog rješavanja problema, simuliranih suđenja, volonterskog rada. Potiće se i njeguje: istraživanje, rješavanje problema, dokumentarni pristup, rasprava, kratak i argumentiran govor, javni nastup, komunikacijske vještine, socijalno učenje korištenjem novih informacijsko-komunikacijskih tehnologija, iskustveno socijalno učenje rješavanjem učeničkih građanskih problema u školi i lokalnoj zajednici i sl.

            Svi modulu organizirani su u suradnji s višim savjetnicima iz Agencije za odgoj i obrazovanje, koji su često bili i predavači, Nevenkom Lončarić Jelačić i Tomislavom Ogrinšakom. Predavači na usavršavanjima bili su: Vinko Filipović ravnatelj AZOO, Jasna Tomić, Ana Knežević-Hesky,prof., Renata Čandrlić, prof., Ljerka Čačić i Nives Vudrić iz Hrvatskog Crvenog križa, Snježana Romić, učiteljica, Jasna Kraljić-Cmrk, Sanja Prelogović, Marija-Dubravka Uzelac, Karmen Ratković, Duška Pribičević Gelb, Jasna Relja, prof., Tomislav Ivančić, prof.,Ljubica Petrović, voditeljica Odsjeka za Transverzalne aktivnosti u Zagrebu iz Agencije za mobilnost i programe Europske unije, Marilyn R. Cover direktorica projekta Zakon u razredu (Classroom Law Project) iz Oregona koja je dolazila s delegacijom iz SAD-a ili Brazila u našu školu. Delegacija se sastojala od uglednih sudaca, pravnika, profesora, predstavnika ministarstava te djelatnika i suradnika «Civitas», organizacije za promicanje građanskog odgoja i ljudskih prava iz SAD-a i Brazila. Tada su naši učenici prikazivali različite aktivnosti koje radimo iz građanskog odgoja i obrazovanja.

 

 

          Naša škola već pet godina za redom domaćin je Županijske smotre iz Projekt građanin. Prikazani su mnogi projekti iz vrtića, osnovnih i srednjih škola. Učenici naše škole sa svojim učiteljima realizirali su i predstavili sljedeće projekte: Djeca i roditelji zajedno u provođenju slobodnog vremena, Psi lutalice – opasnost za djecu, Igrom i kretanjem do zdravlja, Zanemarimo razlike, Miroljubivo rješavanje sukoba u školi (medijacija),  Prihvatimo razlike, Platnena vrećica umjesto plastične, HPV – spolno prenosive bolesti, Prehrana – zdravlje i poremećaji!, Budi in, smanji plin! Svijet spasi, struju ugasi!

            Svi projekti rađeni su i prezentirani prema metodi Projekt Građanin. Predstavljajući projekte učenici su dokazali da su se aktivno uključili u oblikovanje javne politike kako bi unaprijedili opće dobro. Izabrali su  problem, sustavno ga istraživali, dokumentirali i oblikovali plan rješavanja problema kroz sedam koraka. U ostvarivanje projekta uključivali su roditelji, stručnjake i ljude iz lokalne zajednice koji mogu pomoći u rješavanju problema. Svi projekti bili su uspješno prezentirani, učenici su uspjeli uvjeriti slušatelje da je problem kojim su se bavili važan. Dokazali su da je njihovo predloženo rješenje ostvarivo. Uvođenjem Projekat građanin u škole razvijaju se kompetencije za cjeloživotno učenje kao što su: umijeće logičkog zaključivanja i razmišljanja, umijeće sažimanja velike količine informacija u kratak i jasan govor, umijeće strpljivosti i slušanja drugog, umijeće otkrivanja smisla, umijeće uvjerljivog argumentiranja, umijeće razlikovanja bitnog od nebitnog, umijeće lijepog i kulturnog izražavanja svojih razmišljanja, učenje iz dobrog i lošeg iskustva, upoznavanje Ustava, zakona, propisa, poznavanje struktura vlasti, prepoznavanje odgovornih osoba za rješavanje određenih problema, komuniciranje s predstavnicima vlasti i sl.

            U projektnom učenje prema Nacionalnom programu odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo svaki sat planira se tako da uključuje interdisciplinarni pristup u oblikovanju sata kao što su: čitanje, diskusija, pisanje, analiza grafova, rješavanje problema u malim skupinama, socijalno učenje, tehnike suradničkog učenja, igru uloga, proučavanje zakona i Ustava Republike Hrvatske, pisanje dopisa, molbi i sl. Učenik prestaje biti aktivni slušač i primatelj činjenica koje mora memorirati. Kod učenika dolazi do izražaja njegova sposobnost, darovitost, poštuje se njegovo pravo na istraživanje mišljenja, razvija se budući građanin s razvijenim visokim samopoštovanjem.

            Uvođenjem eksperimentalnog građanskog odgoja i obrazovanja u našu školu učitelji će još više biti osposobljeni za korištenje aktivnih metoda učenja i poučavanja za razvoj pojedinih dimenzija građanske kompetencije: ljudsko-pravne, političke, društvene, kulturološke, gospodarske, ekološke.

            Isplanirali smo da se Kurikulum građanskog odgoja i obrazovanja provodi od prvog do osmog razreda kao međupredmetna tema i kroz izvannastavne aktivnosti. Program nam sadrži strukturne dimenzije građanske kompetencije u kontekstu razreda, škole i lokalne zajednice i to: ljudsko-pravna, politička, društvena, kulturološka, gospodarskaa i ekološka. Kroz uvođenje građanskog odgoja i obrazovanja u školu kod učenika će se razvijati znanja, vještine, stavovi, vrednote i identitet za aktivne buduće građane.

 

 

mr. Sanja Prelogović, ravnateljica





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju