« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
U Bjelovaru je 28. 8. 2012. održan MEĐUŽUPANIJSKI stručni skup GEOGRAFA na kojem je glavna tema bila Vrednovanje i samovrednovanje nastavnog rada i metodologija izrade kriterija ocjenjivanja u nastavi geografije.
Nakon uvodnih riječi ravnatelja i voditeljice, više savjetnice Vesne Milić, slijedila je radionica PRIMJENA METODOLOGIJE IZRADE KRITERIJA OCJENJIVANJA U NASTAVI GEOGRAFIJE koju je vodila dr. sc. Ružica Vuk.
Nastojali smo odrediti prijedlog kriterija za najnižu razinu na kraju osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja, odnosno što bi nakon obrade, ponavljanja i provjeravanja nastavne jedinice učenik trebao znati i moći učiniti, odnosno koja je usvojenost minimalne razine geografskih znanja, vještina i uporabe geografske karte te kojim zadacima to provjeravamo.
Sonja Burčar, prof., viša savjetnica u Osijeku, održala je radionicu WORLD CAFE, odnosno SAMOVREDNOVANJE NASTAVNOG RADA I PROFESIONALNOG RAZVOJA.
Nakon uvoda, radilo se po skupinama kroz oblike rada: KREDA analiza, strukturni krug, SWOT analiza i umna mapa.
Kao primjer dobre prakse u funkciji vrednovanja i samovrednovanja nastavnog rada, održala sam simulaciju nastavnog sata Australija i Oceanija, ponavljanje kako bismo na osnovu toga mogli osvijestiti osjećaje vezane za vrednovanje/samovrednovanje uz uporabu obrasca praćenja nastavnog sata.
Zaključak:
Osvijestili smo pojmove i postupke vezane za elemente, oblike i indikatore ocjenjivanja te uvježbavali metodologiju izrade kriterija koji će se moći definirati nakon donošenja predmetnog kurikuluma.
Osvijestili smo osjećaje vezane za ogledne satove: kako se osjeća predavač, kako učenici, a kako promatrači kod prisustvovanja nastavnom satu. Važan proces u stručnom i profesionalnom razvoju je i proces samovrednovanja.
Prisustvovanje seminaru je bilo izuzetno korisno jer se stečena znanja mogu primijeniti u nastavnom procesu. Osobno sam osnažila svoje kompetencije vezane za izvedbu što kvalitetnijeg nastavnog sata kroz prikaz nastavnog sata drugim kolegicama/kolegama što bi trebalo potaknuti ostale kolegice/kolege na propitivanje izvedbe svog nastavnog procesa.
Dodatne materijale s tog stručnog skupa možete naći na stranici Agencije za odgoj i obrazovanje: www.azoo.hr – stručno usavršavanje - stručni skupovi.
Dubravka Vajdić, prof.