2023-11-16 12:39:00

Međunarodni dan tolerancije u školskoj knjižnici

Povodom Međunarodnog dana tolerancije održano je nekoliko radionica pod vodstvom školske knjižničarke.

 

Na temelju čitanja slikovnice „Tri prijatelja u čamcu“ učenici 2.a razreda razgovarali su o značenju i potrebi međusobnog uvažavanja i suradnje. Navodili su što je važno za suradnju i kako možemo surađivati s drugima. U radioničkom dijelu pomoću kraćih dramski vježbi „uvježbavali“ su načine pristojne međusobne komunikacije u izražavanju vlastitih ideja kao i u situacijama kada se ne slažu s razmišljanjima drugih. Istaknuli su važnost ljubaznosti u komunikaciji. Vježbali su kako riječima uvažiti tuđa mišljenja i na primjeren način predložiti svoje mišljenje. Davali su prijedloge rješenja određenih sukoba, pronalazili međusobne sličnosti i različitosti te izricali pohvalu jedan drugome.

 

 

Projekt Naša mala knjižnica učenici 4.b razreda započeli su upravo čitanjem ilustrirane knjige „Kamil koji gleda rukama“ koja na izvrstan način potiče razumijevanje, prihvaćanje i empatiju prema slijepim i slabovidnim osobama, ali i općenito, drugačijima od nas. Različitim vježbama iskusili su kako je osobama koje nemaju osjetilo vida. Kroz doživljaje junaka iz priče uočili su postojanje određenih predrasuda i stereotipa vezanih uz slijepe osobe. Razgovarali su o tome što dječak Kamil može učiniti jednako kao i oni, što ne može učiniti i što može učiniti bolje od drugih. Spoznali su da ljudi najčešće reagiraju nelagodom i strahom prema nečemu što je drugačije i što ne poznaju dovoljno, a često su i nepristojni. Naglasili su da se moramo truditi upoznati druge kako bismo otklonili predrasude i postali povezanija društvena zajednica u kojoj se svatko osjeća dobro i prihvaćeno.

 

 

Učenici polaznici Novinarske grupe sudjelovali su na projekciji filmova dječjeg videostvaralaštva u sklopu 15. festivala prava djece. Nakon projekcije analizirali su filmove s obzirom na žanr, tematiku i ulogu filmskih izražajnih sredstava pojedinog filma u prenošenju poruke. Na temelju sadržaja filmova razgovarali su o susretima s drugima i drugačijima od nas, toleranciji,  prihvaćanju različitosti, pružanja potpore osobama u potrebi. Upoznali su se s volontiranjem, razmijenili iskustva i ideje o važnosti empatije prema životinjama, potrebi prosocijalnog ponašanja te načinima na koje mogu biti pozitivna promjena u društvu.

 

 

Nikolina Sabolić, prof. dipl. bibl.

knjižničarka mentorica

Fotogalerija


Osnovna škola "Đuro Ester" Koprivnica