Putovanjem u španjolsku pokrajinu Extremaduru, u mali gradić Santa Amalia započela je prva učenička mobilnost u sklopu ovogodišnjeg projekta JOIN (Journey into playful learning and skills improving).
Naši izvrsnih sedmero učenika (Roko Bači, Matko Kukec, Petar Turk, Leona Tasoti Kivač, Gala Knežević, Klara Udovičić i Marija Petrović) u pratnji svojih učiteljica Andreje Kerovec Letice i Mirne Kovačić krenuli su u ovu sjajnu pustolovinu u subotu 23. veljače 2024. Cilj naše mobilnosti jest unaprijediti kompetencije učenika razvojem cijelog niza generičkih vještina kroz igru i terensku nastavu.
Naše putovanje je započelo kombi prijevozom koji nas je sigurno doveo do Zračne luke „Franjo Tuđman“ odakle smo poletjeli u smjeru Madrida. Putovanje zrakoplovom zasigurno je bilo jedno od najvećih uzbuđenja tijekom putovanja jer je većini učenika iskustvo letenja bilo prvo u životu. Let se odvijao na relaciji Zagreb – Amsterdam – Madrid pa su učenici uistinu upoznali sve čari aerodromskih transfera, sigurnosnih kontrola i čekanja na ukrcaj. Sjajna atmosfera među učenicima i nastavnicama doprinijela je tome da je i samo putovanje bilo vrlo ugodno iskustvo.
Prvi i drugi dan – Madrid
Po dolasku u Mardrid u poslijepodnevnim satima, smjestili smo se u hotel i započeli samostalni razgled središta grada. Madrid, grad s 3,5 milijuna stanovnika pruža posjetiteljima iskustvo boravka u metropoli uz osjećaj multikulturalnosti, gostoljubivosti i sigurnosti. Prošetali smo veličanstvenim trgovima Plaza Mayor i Puerta del Sol, izvana razgledali grandioznu kraljevsku palaču, nacionalno kazalište i katedralu Almudena. Iskustvo vožnje u podzemnoj željeznici također je za većinu učenika bilo prvo takvo iskustvo pa i to vrijedi staviti na popis iskustava koje su naše učenike pripremile za boravak u europskim metropolama. Nakon večere u poznatom madridskom lancu restorana uputili smo se u naš hotel kako bismo prikupili snagu za sutrašnji iznimno sadržajan dan.
Prva aktivnost u nedjelju bio je razgled grada u pratnji lokalnog vodiča. Vrlo srdačan, elokventan i nadasve duhovit turistički vodič pokazao nam je najvažnije i najinteresantnije detalje povijesne jezgre Madrida te smo zahvaljujući ovoj trosatnoj šetnji uronili u prošlost grada koja se može pratiti od antičkih vremena, burnog srednjovjekovlja pa sve do revolucija i ratova 19. i 20. stoljeća. I učenici i nastavnice su složne u ocjeni da je vođenje gradom bilo iznimno korisno i pružit će nam sjajnu podlogu za neki novi dolazak u španjolsku prijestolnicu. U poslijepodnevnim sastali smo se s grupom naših partnera iz Italije i Slovačke te autobusom krenuli u Santa Amaliju, mali gradić u pokrajini na zapadu Španjolske – Extremaduri. Iako je vožnja autobusom trajala više od tri sata protekla je u ugodnom druženju i prvom upoznavanju naših partnera.
Po dolasku u Santa Amaliju, dočekali su nas izuzetno srdačni domaćini iz Škole te obitelji koje su ugošćivale naše učenike. Domaćini su svojom toplinom i srdačnošću uspjeli opustiti naše učenike kojima je ovo bilo prvo iskustvo boravka na mobilnosti i smještaja u obiteljima vršnjaka.
Treći dan – Santa Amalia
Tijekom prvog dana u Osnovnoj školi IESO Sierra La Mesta Santa Amalia domaćini su nas upoznali sa specifičnostima škole, pojedinim razrednim odjeljenjima i nastavnim predmetima. Dan je počeo prigodnim kulturno-umjetničkim programom koji su izveli učenici škole domaćina, te je nastavljeno s aktivnostima koje su kao cilj imale zbližavanje učenika različitih nacionalnosti i poticanje timskog rada, a sve uz zabavne sportske aktivnosti.
U poslijepodnevnim satima, učenici iz svih nacionalnih timova, morali su predstaviti svoju školu, grad i državu kratkim izlaganjem na engleskom jeziku. Učenici OŠ „Đuro Ester“ to su učinili izvanredno te nas svakako učinili ponosnima. Uslijedili su i Kahoot kvizovi koji je cilj bio na zabavan način provjeriti jesu li učenici naučili ponešto iz izlaganja svojih kolega.
Nakon ispunjenog dana u Školi, domaćini su organizirali prijem kod gradonačelnice Sante Amalije. Gradonačelnica je naglasila važnost europskog povezivanja i međukulturne suradnje i poželjela nam predivne trenutke u njihovom gradu i pokrajini Extremaduri. Uslijedio je ručak za sve sudionike projekta u lokalnom restoranu. Kušali smo tradicionalnu španjolsku paellu s piletinom i morskim plodovima te pitu od krumpira i luka. Nakon prave gozbe naši su se učenici uputili svojim španjolskim obiteljima domaćinima. Svakako bismo voljeli istaknuti opipljivu srdačnost, gostoljubivost i pažnju koju su domaćini posvećivali našim učenicima. Iako je postojala jezična barijera domaćini su taj nedostatak uvelike kompenzirali svojom željom da učenicima gostima omoguće nezaboravnih pet dana u Santa Amaliji.
Četvrti dan – Trujillo / Santa Amalia
Utorak je bio u potpunosti posvećen terenskoj nastavi. Domaćini su organizirali posjet srednjovjekovnoj utvrdi Trujillo. Riječ je o sjajno očuvanoj fortifikaciji gdje se isprepleću utjecaji Rimljana, Arapa i kasnijih kršćanskih vladara Španjolske. Ne manje važno, ovo je rodno mjesto konkvistadora F. Pizarra ali i lokacija snimanja izrazito popularne serije „Igra prijestolja“ (op.a. „Casterly Rock“). Šetnja uvrdom i veranje po bedemima bila je izvrsna prilika za bezbroj fantastičnih fotografija i pogled na reljef Extremadure i visoravan Mesetu. U nastavku dana učenici su u modernom centru inovacija unaprijedili svoja znanja iz robotike, programiranja i općenito razvijali vještine iz IKT i tehničkog područja. Naši učenici bili su izvrsni u programiranju kretanja robotskih vozila, od djelatnika centra inovacija naučili su kako se služiti 3D printerom, a imali su prilike i razvijati svoje vještine uz igre koje zahtjevaju logički način promišljanja i kombinatoriku.
Peti dan – Santa Amalia
Srijeda je bila ispunjenja aktivnostima u Osnovnoj školi IESO Sierra La Mesta. Najprije su učenici razvijali vještine timskog rada uz niz zanimljivih motoričkih igara koje su osmislili nastavnici škole. Zatim je uslijedila prezentacija projektnog zadatka koji je zahtijevao prethodno samostalno istraživanje statističkih podataka dostupnih na nacionalnim državnim zavodima za statistiku. Učenici su uspoređivali podatke o psihičkom i fizičkom zdravlju građana njihove države povezanih s radnim mjestom. Iako je zadatak bio vrlo zahtjevan, naši su učenici sjajno prezentirali rezultate istraživanja. Kasnije su učenici podijeljeni u međunarodne timove kreirali zajedničke plakate koji prikazuju najzanimljivije segmente istraživanja.
Radni dio programa završio je u poslijepodnevnim satima radionicom izrade sapuna, te radionicom kojoj je cilj bio unaprjeđenje komunikacijskih vještina.
Šesti dan – Merrida / Santa Amalia
Četvrtak je ponovno bio dan za upoznavanje divne Extremadure. Domaćini su nas poveli u Meridu, grad pod zaštitom UNESCO-a. Posjet Meridi jest san svakog ljubitelja povijesti, kulture i umjetnosti jer se na lokalitetu može pratiti kontinuitet naseljenosti od prapovijesti do današnjih dana. Gradom dominiraju veličanstveni ostaci rimske Hispanije, uključujući i jedan od najvećih europskih muzeja posvećen rimskoj baštini. Bila je to ponovno sjajna prilika za divne fotografije u rimskom amfiteatru, ostacima velikog rimskog kazališta i uživanje u impresivnom muzeju.
Navečer, po povratku u našu malenu Santa Amaliji dočekala nas je prava gozba, u velikoj prostoriji Kulturnog centra Santa Amalija, domaćini su nam priredili sjajnu oproštajnu zabavu, gdje su učenici uz glazbu i ples, te nevjerojatan izbor španjolskih specijaliteta koje su pripremile lokalne obitelji, dočekali ponoć. Španjolski domaćini još su jednom demonstrirali izrazitu gostoljubivost i spremnost da svojim gostima prirede oproštaj za pamćenje. Kako je večer išla prema kraju tako je pravi smisao Erasmus projekta sve više dolazio do izražaja. Sklapanje prijateljstva, zajedničke aktivnosti koje nadilaze jezične barijere, uživanje u različitostima i povezivanje vršnjaka. Naši su domaćini ljestvicu postavili vrlo visoko te se nadamo da ćemo im se uskoro moći odužiti u našoj Koprivnici.
Sedmi i osmi dan – Santa Amalia / Madrid
Oproštaj u petak s domaćinima i gradom Santa Amaliom u bio je vrlo emocionalan. Lako se moglo uočiti koliko su se učenici zbližili sa svojim novim prijateljima i koliko im je značilo njihovo gostoprimstvo. Nakon ispraćaja krenuli smo na četverosatnu vožnju do Madrida gdje ćemo provesti još jedan divan dan. Učenicima je svakako ispunjen i posljednji cilj ovog putovanja posjetom nogometnom stadionu Real Madrida „Santiago Bernabeu“. U subotu prijepodne još smo malo prošetali predivnim Madridom što je izvrsno je zaokružilo naš tjedan mobilnosti u Španjolskoj. I nastavnice i učenici su suglasni u ocjeni da je ovo bilo izvanredno iskustvo koje je uvelike obogatilo naše učenike novim vještinama i kompetencijama koje će im biti važne u nastavku njihovog školovanja.
Unaprijed se radujemo novim Erasmus pustolovinama.
Mirna Kovačić, Erasmus+ koordinator