Povodom Dana medijske pismenosti, koji se obilježavaju u mjesecu travnju, u školskoj knjižnici OŠ „Đuro Ester“ provedene su radionice s učenicima 6-ih razreda.
8. Dani medijske pismenosti održani su od 7. do 13. travnja pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih i Ministarstva kulture i medija, a u organizaciji Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku. Glavni ciljevi projekta su podizanje svijesti o važnosti medijske pismenosti i kritičkog razmišljanja o medijskim sadržajima.
Učenici 6.a, 6.b i 6.c razreda sudjelovali su na radionici Digitalna detoksikacija, a cilj je bio osvijestiti negativne utjecaje prekomjerne izloženosti ekranu na fizičko i mentalno zdravlje, koncentraciju i učenje te osmisliti plan za manje provođenje vremena za ekranom.
Ispunjavanjem liste za samoprocjenu učenici su utvrdili karakteristike vlastitog korištenja uređaja sa zaslonom, količinu vremena provedenu uz uređaje i vremena provodenog u druženju s prijateljima i obitelji uživo.
Slijedila je dramska vježba u kojoj su učenici osvijestili na koji način neprekidno uznemiravanje porukama nepovoljno utječe na mozak, koji se uznemiren signaliziranjem s mobitela ne može fokusirati na drugi sadržaj ili to čini u slabijoj mjeri i sa slabijim rezultatima.
Upoznavši se s pojmom digitalnog detoksa, koji označava vrijeme koje smo odlučili provesti bez ikakavog digitalnog uređaja, osmislili su plan s prijedlozima za provođenje vremena bez ekrana tijekom dana.
Nikolina Sabolić, prof., dipl. bibl.
knjižničarka mentorica