Učenici trećih i četvrtih razreda produženog boravka u mjesecu ožujku čitali su zanimljivu i poučnu priču drage nam tete Julije. Ovoga puta bila je to priča o skučenoj kući. Skučena kuća nenametljiva je i poučna priča ispričana jezikom Julije Donaldson upotpunjena uvijek maštovitim i inspirativnim ilustracijama Alexa Schefflera.

Priča je to koja govori o starijoj gospođi koja živi sama u kući. Gospa nije zadovoljna veličinom svoje kuće, stalno gunđa da nije dovoljno velika i raskošna te da joj jedva služi. U pomoć joj priskače starac mudrac koji je čuo jecanje i gunđanje. Mudri starac savjetuje gospu neka kuću nakrca bučnim životinjama. Gospa pomalo u čudu odluči napraviti onako kako je starac savjetuje. Prvo je u kuću ušla kokoš koja je napravila nered i srušila gospin omiljen vrč, potom je u kuću ušla koza koja je žvakala zavjesu i zdrobila jaje na tepihu. Nakon koze mudrac je savjetovao gospu da u kuću uvede prase koje je ganjalo koku po kući i pojelo pola smočnice. Na kraju je u kuću ušetala krava koja izvede plesni korak na vrh stola. Gospa je ponovo bila jadna i nezadovoljna jer je tek sada kuća bila skučena ovom zanimljivom društvu. Starca je ponovo priupitala za pomoć i on joj je objasnio da sve životinje pusti iz kuće. Tako je i učinila.

Odjednom starica je shvatila da kuća uopće nije tijesna već je dovoljno velika za ugodan život u njoj. Bila je sretna i zadovoljna veličinom svoje kuće te svjesna njene važnosti. Nakon čitanja učenici su razgovarali o dojmovima koje je priča ostavila na njih. Pomalo iznenađeni staričinim postupcima zaključili su da je starica bila sebična i neskromna jer je htjela veliku i raskošnu kuću. Kroz priču učenici su promišljali o njenim odlukama i složno došli do zaključka da se ponekad i oni ponašaju kao i starica iz priče. Shvatili su da nije važno imati mnogo materijalnih stvari već da je u životu važno biti skroman i sretan s onim što imaš. Učenici su rješavali radni listić s pripadajućim zadatcima o priči. Nakon rješavanja zajednički smo provjerili rješenja te ponovili glavne likove, mjesto radnje te pouku ove priče. Potom je uslijedio ponovo čitanje priče gdje učenici postaju pripovjedači te uz topli čaj i čajne kekse uživaju u vremenu provedenom u produženom boravku.

učiteljica u produženom boravku Antonella Fučkar

Skip to content