Učenici naše škole sudjelovali su u obilježavanju Europskog tjedana programiranja – CodeWeek, od 14. do 27. listopada 2024. godine. Cilj ovog projekta je na zabavan i kreativan način približiti učenicima programiranje i digitalnu pismenost. Ova inicijativa obilježava se diljem cijele Europe, a projekt je učenicima približio programiranje i razvijao logičko razmišljanje i zaključivanje.

Aktivnosti u sklopu ovog projekta provedene su na nastavi informatike s učenicima od 1. do 8. razreda.

1.b razred naučio je prve korake programiranja uz pomoć igre Run Marco.

2.a razred sudjelovao je na radionici robotike 15. listopada gdje su koristili i programirali različite programibilne robote (Bee-Bot, Botley, Robot Mouse i Robot Artie).

Učenici 2.b razreda na satu su informatike dodavali likove i pozadine u programu Scratch te za svaki lik dodali odgovarajuće naredbe u određenoj grupi naredbi u programu Scratch.

Učenici 3. razreda razvijali su logičko razmišljanje i zaključivanje kroz mrežu za bojanje, u kojoj su trebali određene kockice (piksele) obojati zadanim bojama. Također su razvijali vještine programiranja i rješavanja problema programiranjem Micro:bita, pa su uspjeli napraviti bedž sa svojim imenom, emotikonom te zvučnim zapisom kojeg su sami isprogramirali. Učenici su također razvijali vještinu programiranja kroz igru Beaver Achiever pomažući dabru u slaganju drva na brani.

Učenici 4. razreda upoznali su Micro:bit programiranje. Osnovnim naredbama ispisivali su svoje ime i izradili su svoju prvu animaciju. Programirali su i preko aplikacije Run Marko. Aplikacija je osmišljena za učenje programiranja kroz koju učenici vode Marca, glavnog lika, kroz svaku razinu dajući mu upute korak po korak, koristeći blokove naredba za kretanje i ponavljanje.

Europski tjedan programiranja učenici 5. razreda obilježili su programiranjem Micro:bita. Okušali su se u logičkom razmišljanju kako Micro:bit pretvoriti u kockicu za igru „Čovječe ne ljuti se“ te su nakon uspješnog programiranja zaigrali „Čovječe ne ljuti se“ koristeći Micro:bit kao kockicu. Učenici su svoje ime pretvarali u binarni zapis kroz boje.

6. razredi istraživali su nove načine jednostavnog programiranja uz pomoć Micro:bit računala i mrežne stranice Make it: code it. Samostalno su izrađivali programe, dodavali blokove naredbi, logički razmišljali i zaključivali.

Na zabavan način, 7. razredi naučili su što je radio-komunikacija, kako mogu komunicirati putem Micro:bita i što je to tajmer. Programirali su i zaigrali dvije igre: „Dodaj patku“ i „Vrući krumpir“.

Učenici 8. razreda su programirali Micro:bit, tako da je Micro:bit postao kompas i senzor za pokrete, te su na ovaj način povezali informatiku sa geografijom i fizikom.

Provedene aktivnosti pogledajte u našoj fotogaleriji: https://www.facebook.com/share/p/1NsVzDxDKi/

Nastavnice informatike

Jasenka Lovrenčić, Dejana Zrinski i Snježana Mihočka

Skip to content