Učenici naše škole sudjelovali su u obilježavanju Europskog tjedana programiranja – CodeWeek, od 13. do 26. listopada 2025. godine. Cilj ovog projekta je na zabavan i kreativan način približiti učenicima programiranje i digitalnu pismenost. Ova inicijativa obilježava se diljem cijele Europe, a projekt je učenicima približio programiranje i razvijao logičko razmišljanje i zaključivanje.
Aktivnosti u sklopu ovog projekta provedene su na nastavi informatike s učenicima od 1. do 8. razreda.
Svoje prve korake u programiranju, učenici 1. razreda, ostvarili su putem unplugged aktivnosti. Ova metoda pomaže učenicima da steknu temelje računalnog razmišljanja na zabavan način, neovisno o tehnologiji. Učenici su radom u skupini davali jedni drugima naredbe i upoznali osnovni koncept programiranja. Bojali su i izrezivali dijelove robota koje su kasnije spajali u jednu cjelinu. Programirali su na papiru gdje su slaganjem strelica doveli svojeg lika do zadanog cilja. Programiranje su nastavili rješavanjem lekcija na mrežnoj stranici code.org .
Učenici 2. razreda su u programu Scratch isprogramirali svoje prve animirane likove.
Učenici 4. razreda razvijali su logičko razmišljanje i zaključivanje kroz mrežu za bojanje, u kojoj su trebali određene kockice (piksele) obojati zadanim bojama te su na taj način dobili zanimljive crteže. Također su razvijali vještine programiranja i rješavanja problema kao tajni detektivi kroz tri slučaja koja im je zadao Hešteg.
Europski tjedan programiranja učenici 5. razreda obilježili su programiranjem na zabavan način kroz igre – Minecraft, Run Marco i Little Dot Adventure.
Učenici 5.c i 6.b razreda imali su priliku sudjelovati u kreativnoj i edukativnoj aktivnosti programiranja uz pomoć uređaja micro:bit. Tijekom radionica, učenici su se upoznali s osnovama kodiranja, pišući jednostavne programe koji upravljaju LED ekranom micro:bit-a, senzorskim funkcijama i drugim značajkama uređaja.
U sklopu Europskog tjedna programiranja, učenici 7.b razreda okušali su se u programiranju malih robota – Ozobota. Cilj aktivnosti bio je približiti učenicima osnovne koncepte programiranja na zabavan i kreativan način. Učenici su najprije istražili što je Ozobot, kako ga je moguće programirati i koje senzore koristi. Nakon toga uslijedio je prvi kontakt s robotom – ispitivali su kako Ozobot reagira na različite boje i linije te su učili primjenjivati Color Codes za skretanje, ubrzavanje i zaustavljanje. U završnom dijelu aktivnosti osmislili su i izradili različite priče na stazi po kojoj je Ozobot „putovao“ te predstavili svoje projekte, pokazali kako su programirali Ozobota i podijelili dojmove o tome što su naučili o programiranju.
Učenici 8. razreda su razvijali svoje vještine logičkog razmišljanja i zaključivanja kroz rješavanje lekcija programiranja na mrežnoj stranici Code.org – Minecraft i programiranjem micro:mcqueen robota.
Kroz različite izazove, vježbali su logičko razmišljanje i analizirali su korake koji su potrebni za postizanje željenih rezultata, što su ključne komponente računalnog razmišljanja. Učenici su radili u grupama, surađivali, razmjenjivali ideje i razvijali kreativnost.
Provedene aktivnosti pogledajte u našoj fotogaleriji:
https://www.facebook.com/share/p/1A7qsXrwWd
Nastavnice informatike
Jasenka Lovrenčić, Dejana Zrinski i Snježana Mihočka

