Tijekom Dječjeg tjedna, 6. – 12. listopada, u našoj su školi održane radionice razvoja socio-emocionalnih vještina, poticanja empatije, emocionalne i čitalačke pismenosti. Učenici su se upoznavali s alatima za lakše suočavanje sa stresnim situacijama i izazovima s ciljem jačanja otpornosti i očuvanja mentalnog zdravlja (uz Svjetski dan mentalnog zdravlja 10. listopada).

Projekt: „Čitamo Svemirku“

S učenicima 1.a, 1.b i 1.c razreda održana je prva radionica s temom Učim nositi se s odvajanjem od roditelja i vježbam mozak u sklopu školskog projekta „Čitamo Svemirku“. Cilj projekta je razvoj emocionalne pismenosti i socijalnih vještina učenika kroz čitanje terapeutskih priča i Brain Gym vježbe. Tijekom slušanja čitanja priče učenici su prepoznavali emocionalna stanja likova, imenovali ih te ih povezivali s vlastitim emocijama. Razgovarali su o vlastitim emocionalnim iskustvima i načinima reagiranja. Tijekom vođenog razgovora prepoznavali su uzroke svojih emocionalnih stanja i ponašanja, povezivali tjelesne promjene i emocionalno stanje, učili izraziti emocije i prilagoditi svoje reakcije na primjeren način.  Čitanjem terapeutskih priča doprinosi se emocionalnom opismenjavanju djece, djeca jačaju empatiju i suosjećanje, osnažuju sliku o sebi, usvajaju pozitivan stav prema čitanju i slušanju priča, a u tome im je pomagala i plišana igračka Svemirko. Kako se djeca prvog razreda prilagođavaju na dugotrajnije sjedenje i praćenje nastavnog sata, učenici su uz slušanje priče izvodili Brain Gym vježbe, što je zanimljiv način aktiviranja mozga za učenje pomoću kretanja, a doprinosi poboljšanju koncentracije, ravnoteže, koordinacije. Projekt vode psihologinja Valentina Galinec i knjižničarka Nikolina Sabolić u suradnji s učiteljicama prvih razreda Ninom Galinec, Dijanom Veh i Ivanom Varga.

Projekt: Postajem snažniji, “Kako postati još hrabriji?” 

Povodom Svjetskog dana mentalnog zdravlja i Dječjeg tjedna započet je školski projekt “Postajem snažniji” u drugim razredima naše škole. Na prvoj radionici pod nazivom “Upoznajem svoje brige” učenici su prepoznavali neadaptivne brige, stvari unutar i izvan djetetove kontrole, navodili su i učili nove tehnike za nošenje s brigama, kao i tehnike opuštanja. Navedene aktivnosti imaju za cilj osnažiti djecu u nošenju sa izazovnim situacijama i intenzivnim neugodnim emocijama, ojačati samopoštovanje, naučiti strategije suočavanja sa stresom te podučiti djecu o brizi za sebe, a sve radi očuvanja mentalnog zdravlja djece. Projekt provodi školska psihologinja Valentina Galinec.

Projekt Svijet emocija

Učenici trećih razreda u Dječjem tjednu započeli su prvu radionicu u projektu Svijet emocija. Prva radionica odnosila se na upoznavanje i prepoznavanje osnovnih emocija kao što su sreća, tuga, strah i ljutnja te ostalih emocija koje su prepoznavali kao pozitivne i negativne s naglaskom da su sve emocije korisne i uče nas reakcijama na njih i utjecaju na naše ponašanje. Učenici su pantomimom prepoznavali emocije uz pomoć kartica emocija te svaku emociju objasnili. Projekt se nastavlja idućih nekoliko tjedana na Satu razrednika. Radionicu je vodila pedagoginja škole.

Empatija – Vreća puna riječi

Učenici 3.b razreda održali su radionicu “Vreća puna riječi” sa svojom učiteljicom Biserkom Knez. Cilj radionice bio je da promisle o tome koliko riječi mogu pomoći da se bolje osjećamo, ali i koliko mogu “boljeti”. Svaki je učenik odabrao karticu s napisanom riječi i samostalno odredio je li izraz topao ili hladan/grub te odložio karticu u “toplu” ili “hladnu” kutiju. Zatim su čitali hladne i grube izraze i otkrivali osjećaje koje u njima izazivaju. Nakon toga čitali su tople izraze i isto tako otkrivali osjećaje. Zaključili su da topli izrazi doprinose tome da se osjećamo bolje i trebamo ih češće upućivati jedni drugima, a hladne i grube treba izbjegavati.

Empatija – Recept za prijateljstvo

Učenici 3.a razreda održali su radionicu sa svojom učiteljicom Majom Sinjeri, s ciljem osmišljavanja neobičnih začina i recepata koji uljepšavaju i čine prijateljstvo. Sat su započeli razgovorom o hrani koju vole jesti. Što je potrebno znati da bi se napravilo određeno jelo, a što bi se desilo kada bi se neki sastojak izostavio? Što ako bi nečega bilo previše, a nečega premalo? Zatim smo poveli razgovor o prijateljstvu, kakve osobine imaju njihovi prijatelji, koje osobine sami prepoznaju i važne su im u prijateljstvu…Po čemu se pravi prijatelji prepoznaju? Što je za prijateljstvo najbitnije, koji su to “sastojci” koji čine dobro i trajno prijateljstvo? Tako su nastali zanimljivi recepti za kolače prijateljstva, salate, rižota, torte i čajeve prijateljstva. Šareno ilustrirani, zanimljivi recepti pročitani su na obilježavanju Dječjeg tjedna održanog u gradskom parku.

Samosuosjećanje

Učenici tri peta razreda sudjelovali su u radionici Samosuosjećanje koja se odnosila na prepoznavanje dobrih i pozitivnih osjećaja prema samome sebi, razumijevanje svojih osjećaja, poštovanje svoje jedinstvenosti i dostojanstva kao osobe koje uči iz svojih pogrešaka i nastoji biti što bolja osoba. Učenici su izvlačili listiće s pozitivnim tvrdnjama koje se odnose na razvoj samopoštovanja te o njima razgovarali i upoznavali tako sebe i svoje vršnjake. Cilj je bio naučiti da poštujući sebe poštujemo druge. Radionicu je vodila pedagoginja škole.

stručne suradnice i učiteljice razredne nastave

Skip to content