Knjižnica je puno više od mjesta gdje se čuvaju knjige. To je mjesto gdje se uči, proširuje znanje, pronalaze informacije, razvija ljubav prema čitanju te motivira učenike za različite kreativne aktivnosti.

Učenici naše škole uključeni u program produženog boravka tijekom Mjeseca hrvatske knjige, koji traje od 15. listopada do 15. studenog, obilježili su Dan dječjih knjižnica, kao i Dan hrvatskih knjižnica.

Kako bismo upoznali knjižnicu kao mjesto učenja i druženja u koje ćemo dolaziti tijekom cijeloga života i u kojem ćemo pronaći svoj poseban svijet, pročitali smo slikovnicu, Ivanke Ferenčić Martinčić, Kako je zeko zavolio knjižnicu. Glavni lik, plišani zeko, s knjižničarkom upoznaje odjele knjižnice te susreće posjetitelje svih dobi koji u nju dolaze, kao i raznolike sadržaje koje ona nudi. Prisjećajući se vlastitih odlazaka u knjižnicu i svih dosad pročitanih knjiga, učenici drugih i četvrtih razreda uredili su razredni pano dizajnirajući hrbat knjige svojim omiljenim književnim naslovom. Učenici prvih razreda izradili su vlastite straničnike koje će koristiti tijekom svojih budućih čitanja.

Čitali smo i slikovnicu Magdalenina knjižnica na kotačima. Njena autorica, Željka Horvat-Vukelja tijekom susreta u dječjim vrtićima i školama naše županije, upoznala je način rada bibliobusne službe, prepoznala njenu važnost u unapređenju kulturnog života malih i udaljenih mjesta, posjetila bibliobusno vozilo i upoznala korisnike pokretne knjižnice. Svoje iskustvo pretočila je u toplu i edukativnu priču kroz koju najmlađi čitatelji imaju priliku naučiti čemu služi bibliobus i na koji način funkcionira knjižnica na kotačima.
Magdalena je mlada knjižničarka koja nastoji privući stanovnike malog mjesta da se učlane u knjižnicu. U njenoj misiji pomaže joj pas, stariji čovjek se zahvaljujući njoj prisjeća svog djetinjstva i mladosti, dok mještani, koji su bili vječito zaposleni, počinju posuđivati i čitati knjige. Kroz sretan završetak, priča donosi pouku o važnosti čitanja tijekom odrastanja.

Potaknuti navedenom slikovnicom flomasterima u boji učenici su crtali bibliobuse iz mašte. Učenici drugih, trećih i četvrtih razreda o njima su pisano stvarali pa su nastali mnogobrojni opisi, šaljive priče i pjesme, ali i poneki maštoviti akrostih. Također, radom u grupama u veseloj atmosferi od kartonskih kutija, kolaž papira, čepova, tuljaca, slamčica i ostalih materijala nastali su modeli pokretnih knjižnica čime smo ujedno obilježili 45 godina postojanja i djelovanja Bibliobusne službe Knjižnice i čitaonice „Fran Galović“ Koprivnica.

Još jedna zajednički pročitana slikovnica bila je Cmoljac zna! gdje stanuje knjižnica, spisateljice Željke Vrbančić. Cmoljac, znatiželjna buha koja uživa istraživati, čitati, igrati se i družiti s književnicima u knjižnici, podsjetio nas je osnovnim pravilima ponašanja u knjižnici. Budući da simpatičan Cmoljac toliko sitan, odlučili smo ga nacrtati pod povećalom.

U mjesecu hrvatske knjige produženi je boravak putovao kroz prostor gdje žive naše omiljene priče. Najveća je vrijednost tih prostora poticanje djece na znatiželju i na čitanje te odlazak u raznolike i začudne svjetove u kojima razvijaju svoje ideje i maštu.

učiteljica u produženom boravku Petra Huđ

Skip to content