Učenici naše škole prošlog su tjedna na satovima informatike obilježili Dan sigurnijeg interneta (11. veljače 2025.) s ciljem podizanja svijesti među učenicima o važnosti sigurnosti i odgovornog ponašanja na internetu. Kroz različite aktivnosti, učenici su imali priliku naučiti kako se zaštititi u online okruženju i kako prepoznati opasnosti na internetu.

Aktivnosti u sklopu obilježavanja Dana sigurnijeg interneta:

  • Razgovor o sigurnosti na internetu
    Učenici su sudjelovali u interaktivnoj raspravi o osnovnim pravilima lijepog ponašanja na internetu. Kroz razgovor su se upoznali s najvažnijim pravilima sigurnosti, kao što su:
    • Čuvati svoje osobne podatke.
    • Nikada ne dijeliti tuđe osobne podatke bez dopuštenja.
    • Ne razgovarati s nepoznatim osobama.
    • Ne sudjelovati u cyberbullyingu i uvijek prijaviti neprimjereno ponašanje.
    • Poštovati druge i biti ljubazan.
  • Kahoot! kviz
    Učenici su se zabavili igrajući Kahoot! kviz u kojem su morali odabrati najbolja rješenja u različitim opasnim situacijama na internetu. Kviz je sadržavao scenarije poput primanja sumnjivih poruka, susreta s nepoznatim osobama online i druge situacije koje mogu predstavljati opasnost. Cilj kviza bio je testirati učenikove sposobnosti u prepoznavanju prijetnji na internetu i pružiti im konkretne savjete o tome kako reagirati u takvim situacijama.
  • Izrada plakata/postera
    Učenici su samostalno ili u grupi izrađivali plakate/postere o sigurnom korištenju interneta. Pisali su ključne savjete i preporuke za zaštitu osobnih podataka, zaštitu privatnosti i odgovorno ponašanje online. Plakati su bili kreativni i edukativni te su izloženi u informatičkim učionicama kako bi podsjetili sve učenike na važnost sigurnosti na internetu.
  • Interaktivna igra „Interland“
    Učenici su kroz igru naučili sadržaje poput prepoznavanja phishing poruka, stvaranja sigurnih lozinki i ponašanja u online okruženju, a istovremeno se zabavili i surađivali s prijateljima, što ih je dodatno motiviralo da aktivno sudjeluju u igri i nauče više o sigurnosti na internetu.
  • Izrada digitalnog letka u Canvi – Učenici su izradili digitalne letke u aplikaciji Canva o temama Cyberbullying i Internetski bonton. Letci sadrže savjete za učenike: kako se pristojno ponašati u komunikaciji putem interneta; kako oprezno i odgovorno koristiti sadržaje s interneta; koja je dobna granica za određene aplikacije, igrice, društvene mreže i sl.
  • Učenici 1.razreda su čitali slikovnicu Zajedno s Neticom u kojoj su upoznali pustolovine koje je ona prošla sa svojim prijateljima. Pogledali smo video koji nam kroz smiješan i zabavan način pokazuje kako reagirati kad smo na internetu i dogodi nam se vrlo primamljiva, ali opasna situacija u kojoj nam nude plišanu igračku samo ako kliknemo na prozorčić. Učenici su na kraju crtali Neticu i napisali savjet koji su zapamtili.
  • Učenici 3. razreda su igrali društvenu igru Sigurno s Heštegom u kojoj su trebali pokazati svoje znanje o sigurnosti na internetu. Svaki tim je imao svojeg voditelja koji je vodio igru, postavljajući pitanja i provjeravajući točnost svakog odgovora. Najuspješniji učenici su dobili diplome Internet znalca. Učenici su na laptopima zaigrali Interland igru u kojoj su trebali prijeći rijeku odgovarajući na pitanja vezana za sigurnost na internetu.
  • Učenici 5. razreda su imali radionicu Centra za sigurniji Internet pod nazivom “Gejmaj sigurno“. Učenici su u uvodnom razgovoru bili vrlo iskreni, naveli su koje sve igrice igraju, što ih često zna razljutiti, kako reagiraju u takvim situacijama. Priznali su kako često ne reagiraju pravilno i kako bi voljeli naučiti načine i metode koje im mogu pomoći. U timovima odgovarali na pitanja poput: Koje informacije ne smijemo dijeliti u online igrama? Što sve možemo učiniti ako nas netko vrijeđa u online igri? Kada je vrijeme da uzmemo pauzu od igranja i radimo nešto drugo? Na kraju radionice najbolji tim, sa najviše točnih odgovora je dobio pohvalnicu, a učenici su bili sretni i zadovoljni jer su naučili mnogobrojne savjete kako se ponašati u igri, kako razgovarati sa suigračima i kada prekinuti igru i otići raditi nešto drugo. Dobili su listić: 10 pitanja za sigurnost vašeg djeteta na internetu kojeg su trebali riješiti zajedno s roditeljima.
  • Učenici 7. i 8. razreda su Dan sigurnijeg interneta obilježili radionicom Utrka kroz AI zamke u kojoj su kroz razgovor što je to uopće umjetna inteligencija, kako uči, zašto ponekad netočno odgovara na pitanja i sl., saznali mnoge zanimljivosti. Naučili su kako AI halucinira i da uči slično kao i oni. Kroz rad u timovima prepoznavali su fotografije i videozapise koji su stvarni i oni koje je stvorila AI. Najuspješniji tim je dobio diplomu.

Obilježavanjem Dana sigurnijeg interneta, učenici su stekli korisne informacije o zaštiti na internetu i razvili vještine koje će im pomoći da budu odgovorni korisnici digitalnih tehnologija. Interaktivne aktivnosti i kreativni rad potaknuli su učenike na odgovorno ponašanje na internetu te ih naučile kako se zaštititi u digitalnom okruženju, čime smo doprinijeli stvaranju sigurnijeg i odgovornijeg internetskog prostora za sve.

Fotogalerija: https://www.facebook.com/100054541535305/posts/1156843876143653/

Nastavnice informatike,

Jasenka Lovrenčić, Snježana Mihočka i Dejana Zrinski

Skip to content