26. rujna 2025. učiteljice engleskog jezika Andreja Kerovec Letica i Mirjana Mihalec obilježile su još jedan Europski dan jezika s učenicima od 5. do 8. razreda.

Učiteljica Andreja Kerovec Letica zajedno s učenicima 5. b te učenicima sedmih razreda slušala je snimke govora na raznim jezicima te su učenici u grupama pogađali o kojem se jeziku radi. Aktivnost je protekla u veselju i smijehu jer su neki jezici bili učenicima posve nepoznati i novi. Učenici osmih razreda sudjelovali su u kvizu u kojemu su trebali pronaći razne odgovore na pitanja o jezicima, kulturama i običajima iz cijeloga svijeta. Na primjer, jeste li znali da je češko slovo ř navodno jedno od najtežih za izgovor na svijetu? Osim ako ste Čeh! Ili da je rukopis Voynich, knjiga iz 15. st., napisana jezikom kojega nitko ne može identificirati, a kamoli čitati? Učenici su puno toga novoga naučili, a usput su se i zabavili.

Učiteljica Mirjana Mihalec s učenicima 5. a i 5. c nadovezala se na gradivo koje trenutno uče u 5. razredu, a to su nazivi za različite države i nacionalnosti. Učenici su proširili svoj vokabular riječima za različite europske i svjetske jezike te izradili umne mape. Najteže je bilo pogoditi naziv za nizozemski jezik (Dutch) s obzirom da se u potpunosti razlikuje od naziva države (the Netherlands). Nakon toga učenici su slušali kratke razgovore govornika različitih jezika u svakodnevnim situacijama te pokušali pogoditi o kojem se jeziku radi. S lakoćom su pogodili jezike koji su nam bliski i kojima smo izloženi u medijima no namučili su se s jezicima poput norveškog, rumunjskog, islandskog i grčkog. Učenici su nakon toga razgovarali o jezicima koje bi htjeli naučiti te navodili zašto je učenje jezika važno. Uslijedilo je vježbanje teško izgovorljivih riječi – jezikolomilica (eng. tongue twisters). S poznatim hrvatskim brzalicama poput „Riba ribi grize rep.“ nije bilo problema no jezici su se lomili na engleskim brzalicama poput „‘If two witches were watching two watches, which witch would watch which watch?’ ili poljskim „Leży Jerzy na wieży i nie wierzy, że na wieży leży dużo jeży.“. Na kraju učenici su naučili reći „Hello!“ na desetak različitih jezika te izrađivali stablo s pozdravima na jezicima po njihovom izboru.

Učenici šestih razreda radili su u grupama. Izabrali su jedan europski jezik te izrađivali plakate na kojima su bili nazivi država i jezika, zastave te osnovne fraze i pozdravi na izabranom jeziku. Neki od izabranih jezika poput finskog, slovačkog i talijanskog učenici će imati prilike vježbati u našoj školi s obzirom da nam u sklopu Erasmus projekta ove godine u goste dolaze učenici iz tih država dok su jezike poput španjolskog, švedskog i francuskog izabrali prema vlastitim interesima. Učenici su, uz učenje o stranim jezicima, razmjenjivali ideje, donosili zajedničke odluke te vježbali međusobnu suradnju, komunikaciju i kreativnost.

Vjerujemo da su naši učenici svjesni jezičnog bogatstva Europske unije i važnosti učenja stranih jezika s ciljem međusobnog razumijevanja ljudi i kultura različitih zemalja.

Sretna 25. godišnjica obilježavanja Europskog dana jezika!

Fotogalerija: https://www.facebook.com/share/p/1F9VJfwFX9/

Andreja Kerovec Letica i Mirjana Mihalec

Skip to content