Tijekom siječnja 2025. učenici 8.a i 8.b razreda učili su vrednovati i citirati mrežne izvore informacija te provjeravati pouzdanost medijskih objava.
Na radionici Vrednovanje i citiranje mrežnih izvora informacija učenici su prema sedam kriterija za vrednovanje mrežnih izvora procjenjivali različita mrežna mjesta i izvodili zaključke o njihovoj vjerodostojnosti, pouzdanosti i upotrebljivosti koristeći se analitičkim tablicama za procjenu. Upoznali su se s osnovnim uvjetima i načinima korištenja velikih jezičnih modela pogonjenih umjetnom inteligencijom ChatGPT 3.5 i You.com. Usporedbom načina na koje ovi alati generiraju sadržaje i dodatnih informacija koje nude, učenici su procijenili koji bi alat bio vjerodostojniji izvor informacija za pretraživanje na određenu temu. Učili su kako odgovorno koristiti preuzete informacije (tekst i slike) s interneta te naučili navoditi izvore u vlastitim digitalnim radovima (npr. PowerPoint prezentacijama) prema sustavu citiranja Hrvatskog pravopisa.
Na radionici Dezinformacije na internetu učenici su se upoznali s vrstama netočnih i zavaravajućih informacija (dezinformacije, malinformacije, misinformacije) kao i rizicima njihovog širenja mrežom (deepfake videozapisi) te vlastitoj ulogom u njihovu prepoznavanju. Služili su se mrežnim alatima za provjeru medijskih objava (Faktograf, TinEye, Youtube DataViewer) te provjeravali pouzdanost tekstualnih i slikovnih informacija.
Radionice s učenicima održala je školska knjižničarka.
Nikolina Sabolić, prof. dipl. bibl.