Osnovna škola "Đuro Ester" Koprivnica

Školska knjižnica

Šetnja školom

SPONZOR VEČERI KEMIJE

Ispis statistike od 17. 11. 2010.

Ukupno: 2029257
Obogaćuje li nas Erasmus uistinu?
Autor: Snježana Mihočka, 15. 4. 2024.

Pročitajte što su o mobilnosti u Španjolskoj (Santa Amalia) rekli učenici sudionici.

Ovo Erasmus+ iskustvo za mene bilo je sjajno. Mogao sam iskusiti puno novih stvari koje sam već duže vrijeme htio iskusiti. Prvi put u životu letio sam avionom. Bio mi je san, još od malena, putovati avionom. To iskustvo će zauvijek ostati u meni. Putovao sam u jednu od najljepših zemalja u Europi: Španjolsku! Reljef je predivan, pun planina, nizina i velikih rijeka. Usput sam proučavao kulturu i povijest Španjolske. Jedno je to proučavati putem videa, a drugo je biti tamo uživo i učiti od lokalnih vodiča i ljudi. Na početku, čudno mi je bilo živjeti u drugoj obitelji, koji su iz strane zemlje bez ikakvog razumijevanja njihovog jezika i kulture, no kako sam duže bio u Španjolskoj to sam se više priviknuo kulturi i obitelji u kojoj sam bio. Na ovom putu upoznao sam puno mojih vršnjaka i do dana danas se s njima preko mobitela dopisujem i igram igrice s njima. Nedostaju mi jako puno. Probati španjolsku hranu i iskusiti njihove običaje za mene je bilo vrlo čudno. Večerali su dosta kasno i obilno, dok su doručkovali i ručali vrlo malo. No, njihova gostoljubivost i velikodušnost su me iznenadile. Obitelj u kojoj sam bio prihvatila me je kao da sam oduvijek dio njihove obitelji. S njima sam se duboko povezao. Posjet Madridu i Rimskom muzeju u Meridi ostavio me u šoku. Sve je bilo nevjerojatno veliko i lijepo! Ovo Erasmus+ iskustvo bi trebali iskusiti svi učenici koji žele. Ovo iskustvo za mene bilo je sjajno i nadam se da će Erasmus projekt živjet još puno godina.

Matko Kukec, 8.b

Mobilnost u Španjolsku za mene je bilo potpuno novo iskustvo ispunjeno brojnim uspomenama koje ću pamtiti cijeli život. Početak su obilježili moja prva vožnja avionom te snalaženje po ogromnim aerodromima i prekasnoj  raskošnoj španjolskoj prijestolnici, Madridu, te pogotovo njegovim razgranatim ulicama i metroom.  Zatim je uslijedio glavni dio mobilnosti - boravak u Santa Amaliji. Od boravka kod domaćina, radionica, izleta, druženja, organizacije - sve je bilo fantastično i zanimljivo. Domaćini su se istaknuli svojim gostoprimstvom, otvorenošću, bili su uvijek spremni pomoći te uvijek vladala pozitivna i opuštena atmosfera. U samoj školi najviše su mi se svidjele fizičke aktivnosti koje je vodila nastavnica tjelesnog koje su uvijek bile maštovite i zabavne. Također jako zanimljivi bili su i izleti u Trujillo i Meridu s veoma zanimljivim razgledima grada te zanimljivim radionicama. Najbolji dio bili su odlasci na druženja, a najposebnije je bilo zadnju večer kada je bila velika zabava uz obilje hrane, glazbu i ples. Nadirljiviji trenutak bio je rastanak kada smo svi mi ispustili barem malo suza i shvatili koliko smo dobrih ljudi upoznali, koliko smo dobrih prijateljstva stekli i odličnog vremena proveli. Tijekom boravka tamo osjećala sam se kao kod kuće i kao da imam drugu obitelj. U Španjolskoj mi je bilo prekrasno, ne zbog divnih krajolika već zbog dobrih ljudi koje sam tamo upoznala. Sve u svemu, ova mobilnost bila je fantastična te bih to iskustvo svakome preporučila. Svakako je obilježila moj život te me obogatila kao osobu.

Marija Petrović, 8.a

Putovanje u Španjolsku u sklopu Erasmus projekta jako mi se svidjelo te bih preporučila svima da se uključe u projekt. Mnogo smo se kretali i šetali, posebice Madridom, ali se to isplatilo jer smo vidjeli i saznali mnogo toga o ovom prekrasnom gradu. U Madridu mi se najviše svidio stadion „Real Madrida“ te glavni trg. Smještaj tamo je bio poprilično dobar kao i hrana. Najviše vremena smo ipak proveli u malom, lijepom selu Santa Amaliji kod naših domaćina. Moja domaćica je bila vrlo draga te su me ona i njena obitelj lijepo ugostili, brinuli se za mene i boravak kod njih mi je bio ugodan. U Santa Amaliji posjetili smo njihovu školu i imali puno radionica ondje koje su bile zanimljive no ipak problem na koji smo naišli bilo je sporazumijevanje. Također smo išli na dva izleta, a meni se posebice svidio grad Trujillo. Jedan od najdražih dijelova putovanja bilo mi je završno druženje gdje sam se odlično zabavila i još više zbližila s drugim učenicima. Ovaj projekt i ovo putovanje bilo je odlično te bih ga ponovila kad god bih imala priliku.

Gala Knežević, 8.a

Ova mobilnost u Španjolsku mi je bilo iskustvo koje sigurno nikada neću zaboraviti .Pronašao sam nove prijatelje, stekao nova znanja, probao tipična Španjolska jela i još mnogo toga.  Španjolci imaju  drugačije navike od nas: večeranje jako kasno navečer oko 23 sata i odlazak na spavanje još kasnije no to mi nije bio problem. Ovo iskustvo mi je promijenilo život i to ne na samo na tih sedam dana nego za cijeli život. Svako jutro moja obitelj domaćina bi me probudila i pozvala na doručak, a tamo bi me uvijek čekala puna čaša domaćega soka od naranče. Sviđao mi se lifestyle Španjolaca i to kako su uvijek bili opušteni i ljubazni. Moj domaćin, učenik Curro i ja smo svaki dan igrali zajedno igrice i tako smo se zbližavali. Svi su bili jako pristojni i moji novi prijatelji su me čak naučili oko desetak Španjolskih riječi. Niti jednom nisam trebao izvaditi svoj novčanih kako bi platio za nešto, čim bi nešto kupovali prije nego što bi uopće mogao reagirati i izvaditi novčanik moj domaćin Curro bi već sve platio. Najbolja večer mi je svakako bio završni party i zajedničko plesanje a moja „španjolska mama“ je predvodila na plesnom podiju. Volio bih svakako ohrabriti sve na sudjelovanje u Erasmus projektu, ako dobijete takvu priliku svakako je iskoristite jer su ovakva iskustva su nezaboravna i posebna.

Roko Bači, 8.b

Mobilnost u Španjolskoj bilo je jedno od najboljih iskustava u mom životu. Imala sam puno sreće što sam uopće imala mogućnost putovati tako daleko od Hrvatske i što sam izabrana kao sudionica projekta. Krenuli smo 24.2.2024. u 02:15 prama aerodromu Franje Tuđmana u Zagrebu te zrakoplovom prema Amsterdamu gdje smo presjeli prema Madridu. Prvi dan proveli smo u razgledavanju Madrida, a sljedeći dan autobusom smo išli prema Santa Amaliji gdje su nas čekali naši domaćini. U autobusu smo bili s grupom Talijana i Slovaka koji su isto tako uključeni u Erasmus+ projekt. U Španjolskoj smo osim Madrida i Santa Amalije posjetili još dva grada Trujillo i Mérida. Većinu vremena proveli smo u Santa Amaliji. Išli smo u razgled njihove škole Sierra la Mesta te smo tamo imali mnogo različitih aktivnosti. Isto tako smo išli u razgled grada i u posjet gradskoj vijećnici te njihovoj gradonačelnici. Svaki dan smo se družili sa svojim vršnjacima te smo kratko vrijeme stvorili mnogo novih prijateljstva, proširili smo vidike, upoznali kulturu i običaje te što je najvažnije dobro se zabavili. Mislim da ćemo ovo putovanje pamtiti cijeli život, te hvala našim nastavnicama koje su nam pružile to nezaboravno iskustvo.

Klara Udovičić, 8.a

Na Erasmus mobilnosti u Španjolskoj mi je bilo jako lijepo. Prvi put sam letjela avionom pa sam se baš veselila. Jedino što mi nije bilo lijepo je to što mi je izgubljen kofer na aerodromu u Amsterdamu. Srećom, vraćen mi je ali tek nakon 5 dana. Smještaj u Madridu je bio super.  Svidjelo mi se što sam imala svoj krevet tamo. Santa Amalia mi je bila jako lijepa. Domaćini su bili jako ljubazni. Organizacija tamo je bila super, svidjele su mi se i terenske i to što smo dobili slobodnog vremena. Jedina mana Španjolske bila je jezična barijera ali razumjela sam se sa svima, čak sam i progovorila španjolski. Zaključno, jako sam zadovoljna i svakako bih ponovila put.

Leona Tasoti Kivač, 8.a

Put u Španjolsku je bio izvrstan. Dani u Madridu su mi bili najdraži, a Santa Amalia se pokazala kao jako zabavna. Sviđalo mi se kako smo imali radionice na kojima smo se istovremeno družili i upoznavali, a imali smo i dosta slobodnog vremena. Nedostatak je činjenica da je vrlo malo Španjolaca znalo pričati Engleski pa komunikacija nije bila baš najbolja. No, snalazili smo se na druge načine. Moji domaćini su bili odlični i vidjelo se da žele da mi kod njih bude dobro. Mjesta koje smo posjetili su Trujillo i Mérida, za koje se ne mogu odlučiti koji mi je draži. Let avionom mi je bio novo iskustvo i sretan sam što smo imali prilike to iskusiti. Mogu iskreno reći da sam skoro pustio suzu kada su puštali završni video sa svim fotografijama s mobilnosti, a vjerujem da su u autobusu kad smo odlazili svi plakali. Cijelom putovanju dao bih čistu peticu. Sretan sam što sam bio izabran i nadam se da će se i ostali učenici koji će ići na Erasmus putovanja zabaviti kao i ja.