preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Đuro Ester" Koprivnica

Login
Upisi u srednje škole

Moto škole

 

 

Projekti u našoj školi

Logo škole

List za roditelje

Kalendar
« Kolovoz 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Školska kuhinja

Slikovnice

 

 

 

 

Školski list "Leteći razred"

 

 

 

 

Kada zvoni zvono?

 

Kada zvoni zvono?

Korisni linkovi
 

Šetnja školom

 

SAKUPLJANJE STAROG PAPIRA :

PRVI UTORAK U MJESECU


Korisni linkovi

 

 

 

SPONZOR VEČERI KEMIJE 

 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 17. 11. 2010.

Ukupno: 1501912
Ovaj mjesec: 1523
Ovaj tjedan: 759
Danas: 7
TJELESNA I ZDRAVSTVENA KULTURA

 

ORGANIZACIJA NASTAVE TJELESNE I ZDRAVSTVENE KULTURE

 

ŠTO JE TO TJELESNA I ZDRAVSTVENA KULTURA?

Sat tjelesne i zdravstvene kulture je osnovni organizacijski oblik rada, a nastava TZK temelj za pripremu i uvođenje učenika u druge sportske aktivnosti dok su mu specifičnosti: propisana odjeća i vježbanje u različitim uvjetima.

Vježbanjem dolazi do promjene zdravstvenog, motoričkog i psihičkog stanja učenika.

 

Zadaća je sata TZK da pomoću sadržaja koji proizlaze iz propisanog programa utječemo na morfološke značajke učenika, na njihove motoričke i funkcionalne sposobnosti, zatim na kognitivne i konativne dimenzije, na usvajanje motoričkih znanja, na poboljšanje motoričkih dostignuća, na razvijanje njihovih moralnih osobina te na stjecanje teorijskih znanja, osobito onih koja su potrebna i primjenjiva u svakodnevnom životu i radu.

 

Sat TZK koji traje 45 minuta ima ove dijelove:

·         uvodni dio sata koji traje 3-5 min

·         pripremni dio sata koji traje 7-10 min

·         glavni dio sata koji traje 25-30 min

·         završni dio sata koji traje 3-5 min

 

Cilj je uvodnog dijela sata organizacijski, fiziološki i emotivno pripremiti učenike za daljnji rad.

Cilj je pripremnog dijela sata da se organizam pripremi za povećane fiziološke napore koji ga očekuju u daljnjem radu, da se funkcije lokomotornog, respiratornog i krvožilnog  sustava podignu na višu razinu.

CILJ je glavnoga dijela sata da pomoću tjelesnih vježbi propisanih programom stvorimo najpovoljnije uvjete za ostvarenje postavljenih zadaća. Kako taj dio sata traje najduže, a sadržaji su vrlo raznovrsni, možemo ostvariti najviše zadaća i tako uistinu utjecati na čitav antropološki status učenika.

Cilj je završnog dijela sata približiti sve fiziološke i psihičke funkcije stanju kakvo je bilo prije početka sata.

 

ODGOJNI UČINCI SATA TJELESNE I ZDRAVSTVENE KULTURE

Osnovni uvjet za odgojno djelovanje jest dobro organiziran rad, sustavno praćenje i provjeravanje odgojnih rezultata u tijeku čitave školske godine i njihovo objektivno vrednovanje. Odgojne učinke treba procijeniti praćenjem i provjeravanjem ovih varijabli:

·         aktivnost učenika u nastavi TZK

·         sudjelovanje učenika u izvannastavnim aktivnostima u TZK

·         stečene zdravstveno-higijenske navike

·         teorijska znanja

Sve naznačene varijable treba pratiti i provjeravati u tijeku čitave školske godine, a dobivene rezultate treba nastavnik upisati u «skupnu listu razreda» pomoću određenih simbola, znakova ili opisnih ocjena.

 

Primjer:

Praćenje i provjeravanje aktivnosti učenika u nastavi, može se registrirati sa: I=ističe se, Z=zadovoljava, NZ=ne zadovoljava.

Rezultati sudjelovanja učenika u izvannastavnim aktivnostima u području TZK: PU=posebno uspješan, U=uspješan, NU=nije uspješan.

Praćenje i provjeravanje zdravstveno-higijenskih navika može se zabilježiti sa: +=dobre, razvijene_+=učenika treba provjeravati ili poticati, - =slabe, nisu razvijene.

Teorijska znanja učenika koja treba provjeravati u neposrednom radu da bi se dobio odgovor o razini njihovih produktivnih znanja, možemo registrirati sa: O=odlična, D=dobra, S=slaba.

 

 

Matija Rušak,prof.

preskoči na navigaciju