preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Đuro Ester" Koprivnica

Login
Moto škole

 

 

Projekti u našoj školi

Logo škole

E-knjige

List za roditelje

Kalendar
« Listopad 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
Prikazani događaji

Školska kuhinja

Slikovnice

 

 

 

 

Školski list "Leteći razred"

 

 

 

 

Kada zvoni zvono?

 

Kada zvoni zvono?

Korisni linkovi
 

Šetnja školom

 

 


Korisni linkovi

 

 

 

SPONZOR VEČERI KEMIJE 

 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 17. 11. 2010.

Ukupno: 1519038
Ovaj mjesec: 5334
Ovaj tjedan: 83
Danas: 83
TJELESNA I ZDRAVSTVENA KULTURA

 

ORGANIZACIJA NASTAVE TJELESNE I ZDRAVSTVENE KULTURE

 

ŠTO JE TO TJELESNA I ZDRAVSTVENA KULTURA?

Sat tjelesne i zdravstvene kulture je osnovni organizacijski oblik rada, a nastava TZK temelj za pripremu i uvođenje učenika u druge sportske aktivnosti dok su mu specifičnosti: propisana odjeća i vježbanje u različitim uvjetima.

Vježbanjem dolazi do promjene zdravstvenog, motoričkog i psihičkog stanja učenika.

 

Zadaća je sata TZK da pomoću sadržaja koji proizlaze iz propisanog programa utječemo na morfološke značajke učenika, na njihove motoričke i funkcionalne sposobnosti, zatim na kognitivne i konativne dimenzije, na usvajanje motoričkih znanja, na poboljšanje motoričkih dostignuća, na razvijanje njihovih moralnih osobina te na stjecanje teorijskih znanja, osobito onih koja su potrebna i primjenjiva u svakodnevnom životu i radu.

 

Sat TZK koji traje 45 minuta ima ove dijelove:

·         uvodni dio sata koji traje 3-5 min

·         pripremni dio sata koji traje 7-10 min

·         glavni dio sata koji traje 25-30 min

·         završni dio sata koji traje 3-5 min

 

Cilj je uvodnog dijela sata organizacijski, fiziološki i emotivno pripremiti učenike za daljnji rad.

Cilj je pripremnog dijela sata da se organizam pripremi za povećane fiziološke napore koji ga očekuju u daljnjem radu, da se funkcije lokomotornog, respiratornog i krvožilnog  sustava podignu na višu razinu.

CILJ je glavnoga dijela sata da pomoću tjelesnih vježbi propisanih programom stvorimo najpovoljnije uvjete za ostvarenje postavljenih zadaća. Kako taj dio sata traje najduže, a sadržaji su vrlo raznovrsni, možemo ostvariti najviše zadaća i tako uistinu utjecati na čitav antropološki status učenika.

Cilj je završnog dijela sata približiti sve fiziološke i psihičke funkcije stanju kakvo je bilo prije početka sata.

 

ODGOJNI UČINCI SATA TJELESNE I ZDRAVSTVENE KULTURE

Osnovni uvjet za odgojno djelovanje jest dobro organiziran rad, sustavno praćenje i provjeravanje odgojnih rezultata u tijeku čitave školske godine i njihovo objektivno vrednovanje. Odgojne učinke treba procijeniti praćenjem i provjeravanjem ovih varijabli:

·         aktivnost učenika u nastavi TZK

·         sudjelovanje učenika u izvannastavnim aktivnostima u TZK

·         stečene zdravstveno-higijenske navike

·         teorijska znanja

Sve naznačene varijable treba pratiti i provjeravati u tijeku čitave školske godine, a dobivene rezultate treba nastavnik upisati u «skupnu listu razreda» pomoću određenih simbola, znakova ili opisnih ocjena.

 

Primjer:

Praćenje i provjeravanje aktivnosti učenika u nastavi, može se registrirati sa: I=ističe se, Z=zadovoljava, NZ=ne zadovoljava.

Rezultati sudjelovanja učenika u izvannastavnim aktivnostima u području TZK: PU=posebno uspješan, U=uspješan, NU=nije uspješan.

Praćenje i provjeravanje zdravstveno-higijenskih navika može se zabilježiti sa: +=dobre, razvijene_+=učenika treba provjeravati ili poticati, - =slabe, nisu razvijene.

Teorijska znanja učenika koja treba provjeravati u neposrednom radu da bi se dobio odgovor o razini njihovih produktivnih znanja, možemo registrirati sa: O=odlična, D=dobra, S=slaba.

 

 

Matija Rušak,prof.

preskoči na navigaciju