preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Đuro Ester" Koprivnica

Login
Moto škole

 

 

 

 

Raspored zvonjenja

Vozni red autobusa

List za roditelje

Projekti u našoj školi

Tražilica
E-knjige

Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Školska kuhinja

Slikovnice

 

 

 

 

Školska knjižnica

Šetnja školom


Korisni linkovi

SPONZOR VEČERI KEMIJE 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 17. 11. 2010.

Ukupno: 2021251
Ovaj mjesec: 6838
Ovaj tjedan: 870
Danas: 70
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
2. blog nastavnice Mirne Kovačić - Old York, Old York
Autor: Mirjana Mihalec, 24. 10. 2017.

York je drugi najposjećeniji grad u Engleskoj, nakon Londona. Grad nevjerojatne povijesne i kulturne baštine, koji je uspio ostati gotovo netaknut u vrtlogu industrijske revolucije. Njegove srednjovjekovne ulice nalik su paukovoj mreži zatvorenoj unutar gradskih zidina iz 13. stoljeća. Središtem grada dominira nezaboravna gotička katedrala. Smatra se da je to najveća gotička katedrala u zapadnoj Europi.  Svako skretanje u novu ulicu otkriva novi segment iz bogate povijesti grada. No unutar zidina nalazi se živahan centar grada u kojem se svjetski poznati brandovi bore za prostor s pubovima, galerijama i lokalnim trgovinama delikatesa.

 


Svega nekoliko gradova na svijetu može konkurirati Yorku svojom poviješću. Ovaj slikoviti grad ima fascinantnu prošlost koja seže unatrag dvije tisuće godina (York Minister, gradske zidine, ulica Shambles, Yorvik, York Castle, York Dungeon). Osnovali su ga Rimljani 71. godine prije Krista, najprije kao vojnu tvrđavu. Rimsko ime mjesta je bilo Eboracum, te je s vremenom postao glavni grad provincije Britannia Inferior. Nakon rimskog povlačenja York je bio značajan centar nortumbrijskih kraljeva. Danski Vikinzi su 866. zauzeli York, a kasnije su se stalno nastanili u Yorkshireu. To područje je jedno stoljeće bilo poznato kao Vikinška kraljevina Jorvik. 

Tijekom 18. i 19.stoljeća York je bio poznato trgovačko mjesto, mjesto gdje je živjelo mnogo aristokrata. Kada je počelo razdoblje željeznice, tijekom 19. stoljeća, tisuće ljudi zaposleno je u novim industrijama, koje su nicale unutar grada, najslavnije su svakako tvornice čokolade. Najpoznatije su Rowntree's (Kit-Kat, Smarties) i Terry's (Chocholate Orange). Industrija kao nositelj razvoja grada polako je počela prepuštati mjesto novim osvajačima - turistima. Novi napad na York izveden je samo s planom grada i fotoaparatom.

U York me dovela edukacija organizacije York Associates International čiji je cilj unaprijediti IKT vještine pomoću širokog spektra dostupnih digitalnih alata s ciljem njihove integracije u različite nastavne kontekste (Technology-Enhanced Learning).

Djeca koja su ove godine krenula u školu ići će u mirovinu 2070. godine (procjena). Nitko ne može sa sigurnošću tvrditi kako će svijet izgledati čak i za pet godina. Ali od nas učitelja ipak se očekuje da djecu obrazujemo za taj svijet budućnosti. U Engleskoj je trenutno velika debata vezana uz odnos školskog sustava i kreativnosti. Često se može čuti hipoteza da odrastanjem ne postajemo kreativniji, već sve manje kreativni. Zaključak bi bio da se obrazujemo kako ne bismo bili kreativni. Hipoteza je vrlo kontroverzna i dubinski preispituje trenutni obrazovni sustav u Engleskoj.

Razgovarajući s kolegama iz različitih europskih zemalja došla sam do zaključka da obrazovni sustavi diljem Europe imaju istu hijerarhiju predmeta. Bez obzira u kojoj zemlji. Na vrhu su matematika i jezici, slijede društveni predmeti, a na dnu umjetnost. Na vrhu su predmeti koji će vam navodno biti najpotrebniji na radnom mjestu. Uistinu, roditelji su nas uvijek dobronamjerno udaljavali od onih stvari koje su nam se možda potajno sviđale, s objašnjenjem da vjerojatno nećemo naći posao radeći njih (Pusti glazbu, nećeš biti glazbenik; Pusti slikanje, nećeš biti slikar). Posljedica toga je da mnogi jako talentirani, kreativni ljudi misle da oni to nisu, jer ono u čemu su bili dobri u školi nije bilo cijenjeno ili je čak bilo osuđivano. Djeca koja se nalaze u takvoj situaciji često su nezainteresirana, ne uživaju u školi, te iz nje ne izvlače nikakve koristi.

Koja je svrha takvog sustava? Pretpostavljam da bi svrha bila proizvesti sveučilišne profesore, ljude iznimno širokog obrazovanja, stručnjake renesansnog tipa (onaj učenik koji je uspješan u savladavanju svih zadataka koju su mu postavljeni, onaj tko napravi sve što se od njega traži, tko dobiva pohvale i nagrade).

Ovdje u organizaciji York Associates smatraju kako je uloga učitelja u olakšavanju i pospješivanju učenja. Smatraju da je loše što se obrazovna kultura usredotočila na testiranje, umjesto na poučavanje i učenje. Testiranje je, naravno, važno, no ne bi smjelo biti dominantno.

U Engleskoj se često priča o finskom obrazovnom sustavu. Finski učenici se redovito pojavljuju na vrhu u matematici, prirodoslovlju i u čitanju. Ono što je u slučaju Finske bitno je sljedeće: oni se ne opterećuju tim disciplinama. Vrlo široko pristupaju obrazovanju i ono uključuje humanističke discipline, tjelesni odgoj i umjetnosti. Oni uspijevaju individualizirati poučavanje i učenje. Oni prepoznaju da su učenici ti koji uče i da ih sustav treba uključiti i potaknuti njihovu znatiželju i njihovu kreativnost. Sljedeće što Finci čine jest pridaju vrlo visok status učiteljskom zanimanju. Oni su prepoznali da nije moguće unaprijediti obrazovanje ne odaberete li sjajne ljude da poučavaju i ne ustrajete li u tome da im pružite stalnu podršku i profesionalni razvoj. Mišljenja sam kao i mnogi moji kolege učitelji da ulaganje u profesionalni razvoj nije trošak. To je investicija.

Mirna Kovačić, prof. geografije i povijesti 

Informacije navedene u članku odražavaju isključivo stajalište autora. Europska komisija nije odgovorna za uporabu informacija koje su u članku navedene.

 

 



Priloženi dokumenti:
11.jpg (200.29 KB)
12.jpg (166.45 KB)
15.jpg (143.08 KB)
16.jpg (103.29 KB)
17.jpg (136.21 KB)
19.jpg (158.78 KB)
20.jpg (120.93 KB)
21.jpg (171.46 KB)
22.jpg (100.74 KB)
23.jpg (214.55 KB)
25.jpg (158.18 KB)
26.jpg (159.83 KB)
27.jpg (157.13 KB)


[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
 

Đuro Ester odobren Erasmus projekt

 

Početkom ovog tjedna obradovala nas je vijest Agencije za mobilnost i programe EU da je odobrila projekt OŠ „Đuro Ester pod nazivom „Going the extra mile". Financijska sredstva za provedbu projekta dodjeljuju se u okviru Ključne aktivnosti 1 programa Erasmus+ kojim se potiče razvijanje profesionalnih vještina nastavnog i nenastavnog osoblja s ciljem poboljšanja kvalitete odgoja, poučavanja i učenja u europskim vrtićima i školama.

Projekt će trajati od početka lipnja 2017. do kraja kolovoza 2018. U provedbu će biti uključeni svi djelatnici i učenici naše škole no osmero nastavnika članova Erasmus tima sudjelovat će na stručnim usavršavanjima u  Ujedinjenom Kraljevstvu, Portugalu, Italiji, Islandu i Njemačkoj. To su nastavnice stranih jezika Tomislava Kraljić, Andreja Kerovec Letica i Helena Knežević, nastavnica povijesti i geografije Mirna Kovačić, nastavnici matematike Ivan Piskač i Igor Fulir, učiteljica razredne nastave Biserka Knez te vjeroučitelj Saša Špoljarić. Projektom će koordinirati ravnateljica škole Sanja Prelogović te nastavnice stranih jezika Tomislava Kraljić i Mirjana Mihalec. Stručnu pomoć u osmišljavanju aktivnosti za učenike pružit će stručne suradnice i svi nastavnici škole.

Sam naziv projekta „Going the extra mile“ sugerira da će nastavnici naše škole učiniti korak više kako bi stekli nova znanja i vještine te unaprijedili kvalitetu svojeg pedagoškog rada. Usmjeren je na jačanje građanskih i digitalnih kompetencija nastavnika, a posredno i učenika koji će steći vještine potrebne za daljnje školovanje i rad, a dugoročno izrastati u odgovorne pojedince koji će svojim pozitivnim djelovanjem doprinijeti dobrobiti svoje uže i šire zajednice. Budući da je naša škola jedan od pionira u uvođenju građanskog odgoja u nastavu, iskustvo europskih mobilnosti omogućit će nastavnicima daljnja usavršavanja na tom području kroz upoznavanje različitih školskih praksi i razmjenu ideja s kolegama iz drugih zemalja. Očekujemo da će nova znanja i kompetencije nastavnika rezultirati razvojem strategija poučavanja koje će pozitivno utjecati na motivaciju učenika te ih poticati na uzajamno pomaganje i prihvaćanje različitosti. S obzirom na potrebe učenika koji od malih nogu odrastaju u digitalnom svijetu, nastavnicima su potrebna znanja i vještine za učinkovitu, kreativnu i inovativnu primjenu digitalne tehnologije u nastavi.  Usavršavanja su također nastavak i nadogradnja digitalnih kompetencija nastavnika koji su već prošli brojne edukacije u sklopu pilot projekta e-Škole.

Očekujemo da će nastavnici razviti metode poučavanja koje se temelje na igri, istraživačkom, iskustvenom i suradničkom učenju te omogućiti učenicima da gradivo pojedinih predmeta učinkovitije povezuju sa stvarnim životnim situacijama. Povrh svega, uvjereni smo da će projekt imati pozitivan učinak na kvalitetu rada u našoj školi, osnažiti timski duh te doprinijeti razvoju međunarodne dimenzije naše škole.

 

Erasmus tim

 

 

Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
2. blog nastavnice Mirne Kovačić - Old York, Old York
Autor: Mirjana Mihalec, 24. 10. 2017.

York je drugi najposjećeniji grad u Engleskoj, nakon Londona. Grad nevjerojatne povijesne i kulturne baštine, koji je uspio ostati gotovo netaknut u vrtlogu industrijske revolucije. Njegove srednjovjekovne ulice nalik su paukovoj mreži zatvorenoj unutar gradskih zidina iz 13. stoljeća. Središtem grada dominira nezaboravna gotička katedrala. Smatra se da je to najveća gotička katedrala u zapadnoj Europi.  Svako skretanje u novu ulicu otkriva novi segment iz bogate povijesti grada. No unutar zidina nalazi se živahan centar grada u kojem se svjetski poznati brandovi bore za prostor s pubovima, galerijama i lokalnim trgovinama delikatesa.

 


Svega nekoliko gradova na svijetu može konkurirati Yorku svojom poviješću. Ovaj slikoviti grad ima fascinantnu prošlost koja seže unatrag dvije tisuće godina (York Minister, gradske zidine, ulica Shambles, Yorvik, York Castle, York Dungeon). Osnovali su ga Rimljani 71. godine prije Krista, najprije kao vojnu tvrđavu. Rimsko ime mjesta je bilo Eboracum, te je s vremenom postao glavni grad provincije Britannia Inferior. Nakon rimskog povlačenja York je bio značajan centar nortumbrijskih kraljeva. Danski Vikinzi su 866. zauzeli York, a kasnije su se stalno nastanili u Yorkshireu. To područje je jedno stoljeće bilo poznato kao Vikinška kraljevina Jorvik. 

Tijekom 18. i 19.stoljeća York je bio poznato trgovačko mjesto, mjesto gdje je živjelo mnogo aristokrata. Kada je počelo razdoblje željeznice, tijekom 19. stoljeća, tisuće ljudi zaposleno je u novim industrijama, koje su nicale unutar grada, najslavnije su svakako tvornice čokolade. Najpoznatije su Rowntree's (Kit-Kat, Smarties) i Terry's (Chocholate Orange). Industrija kao nositelj razvoja grada polako je počela prepuštati mjesto novim osvajačima - turistima. Novi napad na York izveden je samo s planom grada i fotoaparatom.

U York me dovela edukacija organizacije York Associates International čiji je cilj unaprijediti IKT vještine pomoću širokog spektra dostupnih digitalnih alata s ciljem njihove integracije u različite nastavne kontekste (Technology-Enhanced Learning).

Djeca koja su ove godine krenula u školu ići će u mirovinu 2070. godine (procjena). Nitko ne može sa sigurnošću tvrditi kako će svijet izgledati čak i za pet godina. Ali od nas učitelja ipak se očekuje da djecu obrazujemo za taj svijet budućnosti. U Engleskoj je trenutno velika debata vezana uz odnos školskog sustava i kreativnosti. Često se može čuti hipoteza da odrastanjem ne postajemo kreativniji, već sve manje kreativni. Zaključak bi bio da se obrazujemo kako ne bismo bili kreativni. Hipoteza je vrlo kontroverzna i dubinski preispituje trenutni obrazovni sustav u Engleskoj.

Razgovarajući s kolegama iz različitih europskih zemalja došla sam do zaključka da obrazovni sustavi diljem Europe imaju istu hijerarhiju predmeta. Bez obzira u kojoj zemlji. Na vrhu su matematika i jezici, slijede društveni predmeti, a na dnu umjetnost. Na vrhu su predmeti koji će vam navodno biti najpotrebniji na radnom mjestu. Uistinu, roditelji su nas uvijek dobronamjerno udaljavali od onih stvari koje su nam se možda potajno sviđale, s objašnjenjem da vjerojatno nećemo naći posao radeći njih (Pusti glazbu, nećeš biti glazbenik; Pusti slikanje, nećeš biti slikar). Posljedica toga je da mnogi jako talentirani, kreativni ljudi misle da oni to nisu, jer ono u čemu su bili dobri u školi nije bilo cijenjeno ili je čak bilo osuđivano. Djeca koja se nalaze u takvoj situaciji često su nezainteresirana, ne uživaju u školi, te iz nje ne izvlače nikakve koristi.

Koja je svrha takvog sustava? Pretpostavljam da bi svrha bila proizvesti sveučilišne profesore, ljude iznimno širokog obrazovanja, stručnjake renesansnog tipa (onaj učenik koji je uspješan u savladavanju svih zadataka koju su mu postavljeni, onaj tko napravi sve što se od njega traži, tko dobiva pohvale i nagrade).

Ovdje u organizaciji York Associates smatraju kako je uloga učitelja u olakšavanju i pospješivanju učenja. Smatraju da je loše što se obrazovna kultura usredotočila na testiranje, umjesto na poučavanje i učenje. Testiranje je, naravno, važno, no ne bi smjelo biti dominantno.

U Engleskoj se često priča o finskom obrazovnom sustavu. Finski učenici se redovito pojavljuju na vrhu u matematici, prirodoslovlju i u čitanju. Ono što je u slučaju Finske bitno je sljedeće: oni se ne opterećuju tim disciplinama. Vrlo široko pristupaju obrazovanju i ono uključuje humanističke discipline, tjelesni odgoj i umjetnosti. Oni uspijevaju individualizirati poučavanje i učenje. Oni prepoznaju da su učenici ti koji uče i da ih sustav treba uključiti i potaknuti njihovu znatiželju i njihovu kreativnost. Sljedeće što Finci čine jest pridaju vrlo visok status učiteljskom zanimanju. Oni su prepoznali da nije moguće unaprijediti obrazovanje ne odaberete li sjajne ljude da poučavaju i ne ustrajete li u tome da im pružite stalnu podršku i profesionalni razvoj. Mišljenja sam kao i mnogi moji kolege učitelji da ulaganje u profesionalni razvoj nije trošak. To je investicija.

Mirna Kovačić, prof. geografije i povijesti 

Informacije navedene u članku odražavaju isključivo stajalište autora. Europska komisija nije odgovorna za uporabu informacija koje su u članku navedene.

 

 



Priloženi dokumenti:
11.jpg (200.29 KB)
12.jpg (166.45 KB)
15.jpg (143.08 KB)
16.jpg (103.29 KB)
17.jpg (136.21 KB)
19.jpg (158.78 KB)
20.jpg (120.93 KB)
21.jpg (171.46 KB)
22.jpg (100.74 KB)
23.jpg (214.55 KB)
25.jpg (158.18 KB)
26.jpg (159.83 KB)
27.jpg (157.13 KB)


[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju