preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Đuro Ester" Koprivnica

Login
Moto škole

 

 

 

 

Raspored zvonjenja

Vozni red autobusa

List za roditelje

Projekti u našoj školi

Tražilica
E-knjige

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Školska kuhinja

Slikovnice

 

 

 

 

Školska knjižnica

Šetnja školom


Korisni linkovi

SPONZOR VEČERI KEMIJE 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 17. 11. 2010.

Ukupno: 2027957
Ovaj mjesec: 6033
Ovaj tjedan: 1234
Danas: 78
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
2. Blog nastavnice Andreje Kerovec Letica iz Lisabona
Autor: Mirjana Mihalec, 23. 2. 2018.

Neke nove škole

Treći dan obilježen je posjetama dvjema školama koja su, svaka za sebe, posebne i zanimljive.

Prva škola je velika škola koja obuhvaća 9 godina obrazovanja i ima zajedno s područnim školama oko 1700 učenika. Ravnatelj škole dočekao nas je srdačnim pozdravom i odličnim engleskim. Na prvi pogled možda nije djelovao kao tipičan ravnatelj (opušten, zabavan i nadasve humorističan), međutim, postalo je jasno da se radi o čovjeku s vizijom i misijom te velikom odlučnošću. 


U većini portugalskih škola još uvijek vlada, kao i u većini drugih zemalja, klasičan način podučavanja djece. Ovaj ravnatelj odlučio je promijeniti stvari, te je uveo nove metodologije i načine podučavanja koje nisu baš svugdje i kod svakoga dobro primljene. Radi se o metodi koja pojednostavljeno rečeno obuhvaća istraživački rad od strane djece, analizu istraženog materijala, provjeravanje podataka i prezentiranje rada drugim suučenicima. Učitelj gotovo da i nema interakciju s djecom osim što pazi da se drže zadatka. Takva metoda učenike drži cijelo vrijeme zaposlenima i fokusiranima, a oni bolje zapamte i nauče gradivo. Ocjena tokom školske godine nema, već samo na kraju godine. Tijekom školske godine učenici dobivaju u 6 navrata povratne informacije o svojim kompetencijama, kao što su sposobnost zaključivanja, analiziranje podataka, suradnički rad, komunikacija s drugima itd. Iako spomenuti ravnatelj još uvijek nailazi na veliki otpor kod kolega sustručnjaka, nedavna istraživanja mu idu u prilog. Naime, učenici koji su završili školu prema ovom programu bili su daleko uspješniji od učenika koji su završili školu po klasičnom programu, a kasnije su čak bili i najbolji među učenicima u srednjoj školi.

Daljnje zanimljivosti ove škole su u radu s integracijom djece drugih nacionalnosti. Svi učitelji su uključeni u rad s takvom djecom koji se primarno sastoji od učenja jezika, ali i u uključivanje roditelja u rad škole. Raznim manifestacijama i obilježavanjima važnih događaja omogućeno je tim ljudima prezentirati i približiti drugima svoje običaje, kulturu i jezik. Ova škola je na vrhu imigrantskog vala imala u jednom trenutku čak 34 različitih nacionalnosti, pa je bilo od iznimne važnosti osmisliti efektivan način kako djecu i cijele obitelji integrirati u zajednicu, a da ne izgube svoj identitet. Iako je bilo problema s predrasudama i teškoćama, ravnatelj ističe kako i dalje uporno rade na integraciji i kako je svaki nastavnik uključen u taj proces.

Druga škola koju smo posjetili je srednja škola javnog profila.

Posebna je po tome što se u njoj nalazi učionica budućnosti ( The Future Classroom), jedna od rijetkih učionica takve vrste. Prilikom dolaska u školu dočekao nas je također ravnatelj ustanove, čovjek koji je zahvaljujući svojoj domišljatosti, snalažljivosti i sposobnostima uspio privući mnoge poznate sponzore ( partnere) koji su pomogli u opremanju škole.

Ono što smo tamo vidjeli je zaista impresivno i ne čudi činjenica da se djeca u takvom prostoru osjećaju motivirano i znatiželjno. Slično kao i u prvoj školi koju smo posjetili vlada geslo: „Investigate – Collaborate – Create – Present“ , odnosno „istraži – surađuj – stvaraj i prezentiraj“.  Iako svo to blještavilo hi-techa lako navodi na pomisao da je sama tehnologija dovoljna da djeca budu „pametnija“ ili uspješnija, stvarnost je sasvim drugačija. Ono što su nam i jedan i drugi ravnatelj isticali kao glavnu nit vodilju u uspješnijem podučavanju i razredu budućnosti je prije svega promjena metodologije podučavanja, a tehnika je samo u ulozi ( moćnog) pomoćnog sredstva. Imali smo priliku vidjeti razne aplikacije koje na primjer uvećavaju kostur čovjeka, muskulaturu i organe u 3D oblike, ali i stolice koje je ravnatelj u početku stvaranje svoje učionice sam osmislio i izradio prije nego što je dobio željene stolice za svoju hi-tech učionicu.

U idućim danima ćemo imati priliku dokazati koliko smo naučili i koliko smo sposobni primijeniti prezentirane metodologije i alate što neće biti nimalo laki zadatak obzirom da nam je većina toga potpuna novost, a vremena je malo. 

Andreja Kerovec Letica

Informacije navedene u članku odražavaju isključivo stajalište autora. Europska Komisija nije odgovorna za uporabu informacija koje su u članku navedene.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
 

Đuro Ester odobren Erasmus projekt

 

Početkom ovog tjedna obradovala nas je vijest Agencije za mobilnost i programe EU da je odobrila projekt OŠ „Đuro Ester pod nazivom „Going the extra mile". Financijska sredstva za provedbu projekta dodjeljuju se u okviru Ključne aktivnosti 1 programa Erasmus+ kojim se potiče razvijanje profesionalnih vještina nastavnog i nenastavnog osoblja s ciljem poboljšanja kvalitete odgoja, poučavanja i učenja u europskim vrtićima i školama.

Projekt će trajati od početka lipnja 2017. do kraja kolovoza 2018. U provedbu će biti uključeni svi djelatnici i učenici naše škole no osmero nastavnika članova Erasmus tima sudjelovat će na stručnim usavršavanjima u  Ujedinjenom Kraljevstvu, Portugalu, Italiji, Islandu i Njemačkoj. To su nastavnice stranih jezika Tomislava Kraljić, Andreja Kerovec Letica i Helena Knežević, nastavnica povijesti i geografije Mirna Kovačić, nastavnici matematike Ivan Piskač i Igor Fulir, učiteljica razredne nastave Biserka Knez te vjeroučitelj Saša Špoljarić. Projektom će koordinirati ravnateljica škole Sanja Prelogović te nastavnice stranih jezika Tomislava Kraljić i Mirjana Mihalec. Stručnu pomoć u osmišljavanju aktivnosti za učenike pružit će stručne suradnice i svi nastavnici škole.

Sam naziv projekta „Going the extra mile“ sugerira da će nastavnici naše škole učiniti korak više kako bi stekli nova znanja i vještine te unaprijedili kvalitetu svojeg pedagoškog rada. Usmjeren je na jačanje građanskih i digitalnih kompetencija nastavnika, a posredno i učenika koji će steći vještine potrebne za daljnje školovanje i rad, a dugoročno izrastati u odgovorne pojedince koji će svojim pozitivnim djelovanjem doprinijeti dobrobiti svoje uže i šire zajednice. Budući da je naša škola jedan od pionira u uvođenju građanskog odgoja u nastavu, iskustvo europskih mobilnosti omogućit će nastavnicima daljnja usavršavanja na tom području kroz upoznavanje različitih školskih praksi i razmjenu ideja s kolegama iz drugih zemalja. Očekujemo da će nova znanja i kompetencije nastavnika rezultirati razvojem strategija poučavanja koje će pozitivno utjecati na motivaciju učenika te ih poticati na uzajamno pomaganje i prihvaćanje različitosti. S obzirom na potrebe učenika koji od malih nogu odrastaju u digitalnom svijetu, nastavnicima su potrebna znanja i vještine za učinkovitu, kreativnu i inovativnu primjenu digitalne tehnologije u nastavi.  Usavršavanja su također nastavak i nadogradnja digitalnih kompetencija nastavnika koji su već prošli brojne edukacije u sklopu pilot projekta e-Škole.

Očekujemo da će nastavnici razviti metode poučavanja koje se temelje na igri, istraživačkom, iskustvenom i suradničkom učenju te omogućiti učenicima da gradivo pojedinih predmeta učinkovitije povezuju sa stvarnim životnim situacijama. Povrh svega, uvjereni smo da će projekt imati pozitivan učinak na kvalitetu rada u našoj školi, osnažiti timski duh te doprinijeti razvoju međunarodne dimenzije naše škole.

 

Erasmus tim

 

 

Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
2. Blog nastavnice Andreje Kerovec Letica iz Lisabona
Autor: Mirjana Mihalec, 23. 2. 2018.

Neke nove škole

Treći dan obilježen je posjetama dvjema školama koja su, svaka za sebe, posebne i zanimljive.

Prva škola je velika škola koja obuhvaća 9 godina obrazovanja i ima zajedno s područnim školama oko 1700 učenika. Ravnatelj škole dočekao nas je srdačnim pozdravom i odličnim engleskim. Na prvi pogled možda nije djelovao kao tipičan ravnatelj (opušten, zabavan i nadasve humorističan), međutim, postalo je jasno da se radi o čovjeku s vizijom i misijom te velikom odlučnošću. 


U većini portugalskih škola još uvijek vlada, kao i u većini drugih zemalja, klasičan način podučavanja djece. Ovaj ravnatelj odlučio je promijeniti stvari, te je uveo nove metodologije i načine podučavanja koje nisu baš svugdje i kod svakoga dobro primljene. Radi se o metodi koja pojednostavljeno rečeno obuhvaća istraživački rad od strane djece, analizu istraženog materijala, provjeravanje podataka i prezentiranje rada drugim suučenicima. Učitelj gotovo da i nema interakciju s djecom osim što pazi da se drže zadatka. Takva metoda učenike drži cijelo vrijeme zaposlenima i fokusiranima, a oni bolje zapamte i nauče gradivo. Ocjena tokom školske godine nema, već samo na kraju godine. Tijekom školske godine učenici dobivaju u 6 navrata povratne informacije o svojim kompetencijama, kao što su sposobnost zaključivanja, analiziranje podataka, suradnički rad, komunikacija s drugima itd. Iako spomenuti ravnatelj još uvijek nailazi na veliki otpor kod kolega sustručnjaka, nedavna istraživanja mu idu u prilog. Naime, učenici koji su završili školu prema ovom programu bili su daleko uspješniji od učenika koji su završili školu po klasičnom programu, a kasnije su čak bili i najbolji među učenicima u srednjoj školi.

Daljnje zanimljivosti ove škole su u radu s integracijom djece drugih nacionalnosti. Svi učitelji su uključeni u rad s takvom djecom koji se primarno sastoji od učenja jezika, ali i u uključivanje roditelja u rad škole. Raznim manifestacijama i obilježavanjima važnih događaja omogućeno je tim ljudima prezentirati i približiti drugima svoje običaje, kulturu i jezik. Ova škola je na vrhu imigrantskog vala imala u jednom trenutku čak 34 različitih nacionalnosti, pa je bilo od iznimne važnosti osmisliti efektivan način kako djecu i cijele obitelji integrirati u zajednicu, a da ne izgube svoj identitet. Iako je bilo problema s predrasudama i teškoćama, ravnatelj ističe kako i dalje uporno rade na integraciji i kako je svaki nastavnik uključen u taj proces.

Druga škola koju smo posjetili je srednja škola javnog profila.

Posebna je po tome što se u njoj nalazi učionica budućnosti ( The Future Classroom), jedna od rijetkih učionica takve vrste. Prilikom dolaska u školu dočekao nas je također ravnatelj ustanove, čovjek koji je zahvaljujući svojoj domišljatosti, snalažljivosti i sposobnostima uspio privući mnoge poznate sponzore ( partnere) koji su pomogli u opremanju škole.

Ono što smo tamo vidjeli je zaista impresivno i ne čudi činjenica da se djeca u takvom prostoru osjećaju motivirano i znatiželjno. Slično kao i u prvoj školi koju smo posjetili vlada geslo: „Investigate – Collaborate – Create – Present“ , odnosno „istraži – surađuj – stvaraj i prezentiraj“.  Iako svo to blještavilo hi-techa lako navodi na pomisao da je sama tehnologija dovoljna da djeca budu „pametnija“ ili uspješnija, stvarnost je sasvim drugačija. Ono što su nam i jedan i drugi ravnatelj isticali kao glavnu nit vodilju u uspješnijem podučavanju i razredu budućnosti je prije svega promjena metodologije podučavanja, a tehnika je samo u ulozi ( moćnog) pomoćnog sredstva. Imali smo priliku vidjeti razne aplikacije koje na primjer uvećavaju kostur čovjeka, muskulaturu i organe u 3D oblike, ali i stolice koje je ravnatelj u početku stvaranje svoje učionice sam osmislio i izradio prije nego što je dobio željene stolice za svoju hi-tech učionicu.

U idućim danima ćemo imati priliku dokazati koliko smo naučili i koliko smo sposobni primijeniti prezentirane metodologije i alate što neće biti nimalo laki zadatak obzirom da nam je većina toga potpuna novost, a vremena je malo. 

Andreja Kerovec Letica

Informacije navedene u članku odražavaju isključivo stajalište autora. Europska Komisija nije odgovorna za uporabu informacija koje su u članku navedene.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju