« Studeni 2023 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Nosili smo ruksak s knjigama u obitelji
Ove školske godine u našoj se školi provodio projekt „Čitamo mi u obitelji svi“ s učenicima 3. a i 3. c razreda. Projekt je održan s namjerom da se djeca potaknu na čitanje jer su učiteljice zapazile da učenici ne znaju pravilno pisati jer ne čitaju.
Većina djece više voli sjediti pred kompjuterom i televizorom, a ovaj projekt pokazao nam je koliko je čitanje važno i potaknuo nas da više slobodnoga vremena provodimo čitajući.
Ruksak s knjigama svakog je tjedna posjetio jednu obitelj. Djeca su uživala čitajući i listajući knjige pjesama, priča, knjige o povijesti, prirodi sa svojim roditeljima i ukućanima. 3. a razred izrađivao je kreativne radove iz knjige „365 ideja koje možete ostvariti“, a učenici iz 3. c imali su priliku naučiti neke nove igre uz knjigu „Zavrti i zaigraj“. U naprtnjači su se nalazile i knjige za roditelje, koje su roditelji rado čitali.
Nakon što je naprtnjaču vratio u školu, svaki je učenik pred svojim razredom, učiteljicom i knjižničarkom predstavio dojmove čitanja u obitelji, koje je zabilježio u Bilježnicu dojmova.
Svi učenici jednakog su mišljenja da su ideja i projekt suuuuuuuuuuuuuuuuper.
Ana Lucija Abramović, 3. a
Nacionalni projekt poticanja čitanja
Čitamo mi u obitelji svi
školska godina 2012./2013.
Projekt Čitamo mi u obitelji svi je:
- nacionalni projekt – provodi se na razini države,
- školski projekt – obuhvaća zajednički rad učitelja škole i školskog knjižničara s učenicima,
- razredni projekt – uključuje sudjelovanje učenika pojedinog trećeg razreda u zajedničkoj aktivnosti – ČITANJU.
Pokrenut je 2011. godine u organizaciji Hrvatske mreže školskih knjižničara.
Ciljevi projekta su:
- ukazati na važnost čitanja kao temelja daljnjeg obrazovanja,
- naglasiti važnost roditelja kao uzora u procesu učenja čitanja,
- razvijati čitalačke sposobnosti učenika,
- razviti čitateljske navike učenika,
- potaknuti pozitivan odnos prema čitanju kao kvalitetnom načinu provođenja slobodnog vremena
Najvažniji cilj: ZAJEDNIČKO DRUŽENJE KROZ ČITANJE U KRUGU OBITELJI.
Tijek projekta
Projekt je osmišljen prema načelu „putovanja“ knjižnične naprtnjače s knjigama od jednog do drugog učenika 3. razreda. Svakog petka odabire se jedan učenik koji nosi knjižničnu naprtnjaču doma. Naprtnjača gostuje u obitelji učenika 5 dana (do srijede). U srijedu učenik vraća ruksak s knjigama u školu.
U naprtnjači se nalaze zanimljive knjige iz 8 područja:
1. Roman, knjiga priča ili igrokaza hrvatskog književnika za djecu
2. Zbirka pjesama hrvatskog književnika za djecu
3. Roman hrvatskog pisca za roditelje
4. Slikovnica
5. Popularno-znanstvena knjiga iz područja prirodnih znanosti
6. Priručnik za odgoj djece
7. Priručnik za kvalitetno provođenje slobodnog vremena
8. Popularno-znanstvena knjiga o hrvatskoj povijesti, kulturi, tradiciji…
+ Knjiga dojmova
U tih 5 dana obitelj barem pola sata dnevno zajednički čita, pregledava i lista knjige, druži se u intimnoj atmosferi zajedničkog čitanja. Čitati se može na više načina; pola priče čita dijete, pola roditelj, dijete glasno čita ulomke članovima obitelji, roditelji čitaju djeci, svi istodobno čitaju u tišini. Knjige se ne trebaju pročitati u cijelosti, već jedan ulomak iz svake knjige. Nakon čitanja važno je razgovarati o pročitanom i skrenuti pozornost na značajne i vrijedne dijelove.
Dojmove, zanimljivosti, lijepe doživljaje zajedničkog čitanja obitelj upisuje u priloženu Knjigu dojmova. Po osobnoj želji svoju stranicu možete ukrasiti crtežima o pročitanom, fotografijama zajedničkog čitanja, pjesmom, sastavkom i sl.
Peti dan (u srijedu) dijete donosi naprtnjaču s knjiga u školu i nekoliko minuta prezentira razredu, učiteljici, knjižničarki kako se čitalo u njegovoj obitelji uz iznošenje dojmova i doživljaja. Na taj način učenik trenira usmeno izražavanje, javni nastup, potiče druge učenike na čitanje i izgradnju pozitivnog stava prema čitanju, izaziva njihovu radoznalost. Učenik također ostvaruje unutarnje zadovoljstvo kao vlastitu nagradu za čitanje.
Prilikom čitanja u obiteljskom krugu želimo vam mnogo smijeha, topline, igre i blizine!
Projekt podupiru:
- Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta
- Agencija za odgoj i obrazovanje
- Ministarstvo kulture Republike Hrvatske
- Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
- Sveučilište u Zadru
- Društvo hrvatskih književnika
- Hrvatsko književno društvo
- Hrvatsko čitateljsko društvo
Putovanje knjižnične naprtnjače u našoj je školi započelo 25. siječnja 2013. godine u 3. a i 3. c razredu.
Projekt vodi knjižničarka Nikolina Sabolić te učiteljice Dubravka Bijelić i Nada Čolak.
Fotografije zajedničkog čitanja vaše obitelji šaljite nam na e-mail adresu: knjiznica.gjuro.ester@kc.t-com.hr
Možete nas kontaktirati na br. telefona: 048/222-731 (školska knjižnica)
Svakako posjetite službenu web stranicu na kojoj možete saznati puno više o ovom projektu: www.knjiznicari.hr/ruksak
Ruksaci i Knjige dojmova
Knjige iz naprtnjače za 3.a razred
Knjige iz naprtnjače za 3.a razred
„ČITAMO MI U OBITELJI SVI“
U knjižničnoj naprtnjači koja putuje u obitelji učenika 3. a razreda nalaze se knjige:
1. Kovačević, Hrvoje. Tajna šutljivog dječaka. Zagreb : Znanje, 2008.
2. Škrinjarić, Sunčana. Kakva je to ljubav bila. Zagreb : Školska knjiga, 1995.
3. Gavran, Miro. Klara. Zagreb, Mozaik knjiga, 2010.
4. Schmidt, Sara. Dnevnik jednog psa. Zagreb, Naklada Nika, 2010.
5. Lacey, Minna. Promotri, zavoli, čuvaj : priroda oko nas. Zagreb : Neretva, 2008.
6. Niven, David. 100 jednostavnih tajni sretnih ljudi. Zagreb : Profil, 2000.
7. Watt, Fiona. 365 ideja koje možete ostvariti. Zagreb : Neretva, 2008.
8. Maleš, Dubravka ; Stričević, Ivanka. U Zagrebu jednoga jutra. Zagreb : Školska knjiga, 1995.
U knjižničnoj naprtnjači koja putuje u obitelji učenika 3. c razreda nalaze se knjige:
1. Čunčić-Bandov, Jadranka. Tinka Fakinka. Zagreb : Alfa, 2011.
2. Gardaš, Anto. Ljepši će postati svijet. Zagreb : Alfa, 2003.
3. Matanović, Julijana. Bilješka o piscu : neljubavni roman. Zagreb, Mozaik knjiga, 2008.
4. Hodak, Dane. Čudesno stablo. Zagreb : Naklada Nika, 2007.
5. Malam, John. Trojanski drveni konj : mitovi antičke Grčke. Zagreb : Naklada Nika, 2007.
6.Covey, Sean. 7 navika sretne djece. Zagreb : Mozaik knjiga, 2009.
7. Zavrti i zaigraj. Zagreb : Profil, 2012.
8. Kopjar, Mladen. Plamenko u lovu na mamuta. Zagreb : Školska knjiga, 2011.
U OŠ Đuro Ester započeo projekt Čitamo mi u obitelji svi
Naprtnjača započinje putovanje u obitelji Ane Lucije Abramović, 3.a
Naprtnjača započinje putovanje u obitelji Borne Kovačića, 3.c
Čitanje u obitelji Mije Sever
3.a u projektu ČMUOS
Čitanje u obitelji Patricije Jagarinec